کد خبر: 1029590
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
دنیا حیدری
با وجود تمام ادعا‌های وزارت ورزش بر مبارزه جدی و سفت و سخت با فساد، ۷ سال حضور نماینده تام‌الاختیار عابربانک در پرسپولیس با تقدیر و تشکر مدیرعامل تازه‌وارد سرخپوشان و آرزوی موفقیت او برای یلوه در شغل جدید به پایان رسید، بی‌آنکه به ابهامات حضور راننده‌ای که به عنوان معاون اقتصادی پرسپولیس مشغول به کار شده بود و سؤالات بی‌پاسخی که در طول ۷ سال حضورش در جمع سرخپوشان به جای گذاشته، پاسخی داده شود!

هنوز دلیل اصلی بازداشت معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس از سوی وزارت اطلاعات مشخص نشده بود که برخلاف ادعای باشگاه پرسپولیس که بازداشت یلوه را خبری چیپ و بی‌ارزش خوانده بود، وزیر ورزش بی‌توجه به تکذیبیه این باشگاه علاوه بر تأیید ضمنی بازداشت‌ها، آن را نشانه‌ای از عزم وزارت برای برخورد با مفاسد اقتصادی خواند: «هیچ باکی از جوسازی مفسدان علیه مدیران وزارت ورزش و افراد وابسته به وزارت نداریم و عوامل مختلف شناسایی شده‌اند و ما نیز محکم در مسیر مبارزه با فساد ایستاده‌ایم و به زودی اخبار جدیدی از مبارزه با فساد مطرح می‌کنیم.»

مردی که سال ۹۲ برای نخستین بار به عنوان نماینده تام‌الاختیار هدایتی که حاضر نبود بدون خرید سهام وارد هیئت مدیره شود، قدم به باشگاه پرسپولیس گذاشت و اواخر شهریور سال گذشته وقتی حسین هدایتی در حبس بود به حکم محمدحسن انصاریفرد، مدیرعامل وقت سرخپوشان به عنوان معاون اقتصادی باشگاه منصوب شد تا این شائبه پیش آید که این انتصاب نشانه‌ای از ردپای هدایتی در خارج از زندان است و این می‌توانست بهترین نشانه از عزم وزارت ورزش برای مبارزه با فساد در فوتبال باشد. راننده عابربانک که در طول هفت سال به عنوان معاونت اقتصادی باشگاه پرسپولیس رسیده بود و بنا به گفته اعضای هیئت مدیره نقش اصلی را در عقد قرارداد با کارگزاران اقتصادی باشگاه ایفا می‌کرد و در عقد قرارداد‌ها و حتی نحوه پرداختی‌ها و عدم پرداخت‌ها نیز دست داشت و دست‌آخر به‌زعم بسیاری به دلیل نوچه هدایتی بودن توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، همان پرونده سنگینی بود که وزارت با توجه به ادعایش برای مبازره جدی با مفسدان اقتصادی باید به صورت جدی به آن ورود می‌کرد، اما یلوه که مرداد‌ماه بازداشت شده بود برخلاف انتظار خیلی زود آزاد شد، بدون اینکه هیچ توضیح منطقی در این خصوص ارائه شود و حالا بعد از چند ماه بی‌آنکه پاسخی به ابهامات حضور او در پرسپولیس و اتهامات وارد شده و داستان بازداشتش داده شود با تقدیر و تشکر بدرقه می‌شود تا مشخص شود که تمام آنچه وزارت ورزش در خصوص جدیت در مبارزه با مفسدان اقتصادی گفته بود، شعار و ادعایی بیش نبوده است.

ادعایی که گویا در خصوص مدیرعامل تازه‌وارد سرخپوشان نیز مطرح می‌شود. مدیر تازه‌واردی که گفته می‌شد یکی از بارزترین خصیصه‌های اخلاقی‌اش مبارزه با فساد در فوتبال و ورزش است، اما حالا یکی از آن‌هایی را که گفته می‌شود از جمله مفسدان اقتصادی فوتبال است با رویی گشاده بدرقه و برایش آرزوی موفقیت می‌کند. بدرقه‌ای که می‌تواند به معنای مماشات با متهمان به فساد باشد که خود تناقض رفتاری و گفتاری با ادعا‌هایی است که در این راستا از وزارت ورزش شنیده‌ایم!

یلوه یکی از متهمان فساد اقتصادی در فوتبال است. متهمی که البته جزو دانه‌درشت‌ها نیست، اما حتی در خصوص او نیز آنطور که گفته شده بود عمل نشد و هیچ پاسخی هم به ابهامات پرونده‌اش داده نمی‌شود تا روزنه امیدی باشد برای مبارزه با فساد در فوتبال. اما انتظار می‌رود در جایی که مسئولان رده بالای ورزش چشم بر اینگونه واقعیت‌ها می‌بندد، نهاد‌های نظارتی وارد عمل شوند و با حساس شدن روی پرونده افرادی، چون یلوه که حتی از سوی وزارت اطلاعات نیز بازداشت شده‌اند، گامی در راستای مبارزه با فساد در فوتبال بردارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار