کد خبر: 1029584
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
واکنش چهره‌های ورزشی به شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور
با گذشت چند روز از شهادت محسن فخــری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان به دست ایادی صهیونیست و استکبار جهانی واکنش‌های اقشار مختلف جامعه به شهادت مظلومانه این دانشمند برجسته کشور همچنان ادامه دارد. جامعه ورزش کشور هم که پیش از این با عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی در رقابت‌های ورزشی ستیزه‌جویی خود با استکبار جهانی را ثابت کرده و حالا در فراق دانشمند هسته‌ای کشورمان همصدا با دیگر اقشار فریاد انتقام سر می‌دهد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: جامعه ورزش کشور وقتی بیشتر تحت تأثیر این اقدام ددمنشانه قرار گرفت که مشخص شد محافظ جان برکف این شهید بزرگوار از جودوکاران کشور بوده که شجاعانه برای حفاظت از جان شهید فخری‌زاده خود را مقابل رگبار گلوله‌ها قرار داده است. حامد اصغری بر اثر شدت جراحات راهی بیمارستان شد. این اقدام شجاعانه علاوه بر حس مسئولیت‌پذیری این جودوکار دلاور، منش پهلوانی و روحیه جان برکفی او را به عنوان یک ورزشکار ثابت می‌کند.

چشم‌انتظار انتقام قاطع

به جرئت می‌توان گفت که ورزشکاران کشور از جمله اولین قشر‌هایی بودند که به این ترور واکنش نشان دادند. مهدی ترابی، ملی‌پوش فوتبال کشورمان بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن خبر شهادت فخری‌زاده توئیت کرد: «امروز دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید شد، اما حکم ترورش آن روزی تأیید شد که بر سر آینده مردم معامله شد. دو راه انتقام داریم: یکی که برعهده سران نظامی کشور است که معتقدم به وقتش با قاطعیت عملی خواهد شد و دومی نیز بر عهده من و شماست، با رأی درست.» بعد از مهدی ترابی، باشگاه پرسپولیس هم پا پیش گذاشت و پیش از شروع مسابقه با شهرخودرو در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نسبت به مقام شهید بزرگوار فخری‌زاده ادای احترام کرد. پرسپولیسی‌ها با در دست داشتن بنری که منقش به تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده و جمله «ما ملت شهادتیم» بود، وارد میدان مسابقه شدند.

اما واکنش‌ها به فوتبال و فوتبالی‌ها خلاصه نشد و جالب اینکه ورزشکاران کشورمان همگی رژیم صهیونیستی و کودک‌کش اسرائیل را عامل این جنایت دانستند و بر مواضع خود بر عدم رویارویی با نمایندگان این رژیم سفاک در رقابت‌های ورزشی تأکید کردند.

یکی زدند باید ۱۰ تا بزنیم

روح‌الله رستمی، قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان با ابراز انزجار از کسانی که اینگونه نخبگان کشورمان را ترور می‌کنند و دولت‌های حامی آن‌ها به فارس گفت: «در دهه ۶۰ در حالی که تمام کشور‌های دنیا در مقابل ما قرار گرفته بودند، در برابر همه آن‌ها ایستادگی کردیم، ولی دشمنان کوردل، مسئولان خدوم کشورمان را ترور می‌کردند. حالا وقتی دشمن صهیونیستی می‌بیند در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند ما را متوقف کند از ابتدای دهه ۹۰ سعی دارد دانشمندان و نخبگانمان را به شهادت برساند تا در عرصه علمی نتوانیم پیشرفتی داشته باشیم. هم‌اکنون کشور قدرتمندی در عرصه نظامی و موشکی هستیم. باید به بهترین شکل جواب آن‌ها را بدهیم. اگر در خصوص این ترور نرمش داشته باشیم، این دشمن نامشروع گستاخ‌تر می‌شود. رژیم غاصب توان مقابله با ما را ندارد. آن‌ها چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند و دست به شهید کردن دانشمندان هسته‌ای ما می‌زنند. سال‌ها فناوری به دست آوردیم و آن‌ها برای متوقف کردن این روند، چنین اقدامات ناجوانمردانه‌ای را انجام می‌دهند. چنین دشمن نامرد و ناجوانمردی، ارزش اعتبار و احترام ندارد. در عرصه ورزشی هیچ‌گاه رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسیم و با آن‌ها مقابله نمی‌کنیم، ولی در میدان سیاست وقتی آن‌ها یکی زدند باید ۱۰ تا بزنیم.»

کار رژیم کودک‌کش ترور است

هادی ساعی، قهرمان سابق تکواندوی جهان، المپیک و پرافتخارترین ورزشکار المپیک کشورمان هم در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده با ناتوان عنوان کردن دشمنان ملت ایران در مقابله رودررو با نظام اسلامی به فارس گفت: «رژیم صهیونیستی در هیچ عرصه‌ای نمی‌تواند با ما رقابت کند و در مباحث علمی و فناوری برابر ما حرفی برای گفتن ندارد. ما قبلاً هم به چشم دیده‌ایم تمام افرادی که به نمایندگی از این رژیم غاصب در مسابقات شرکت می‌کنند، منزوی و طرد شده هستند. این نشان‌دهنده آن است که افکار عمومی در جهان، واقعیت این رژیم و جنایت‌های آن را شناخته‌اند. ملت‌های جهان همه چیز را می‌دانند و ما نیز آن‌ها را در ورزش به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسیم. ترور شهید فخری‌زاده و اقدامات مشابهی که از سوی این رژیم و عیادی آن در سال‌های اخیر روی داده، نشان از ضعف آن‌ها دارد. حذف فیزیکی و به شهادت رساندن دانشمندان ما نمونه و شاهدی بر بطن و ماهیت این رژیم است که به کودک‌کشی و جنایات بشری مشهور و معروف است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار