کد خبر: 1029501
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرزخبرداد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: کار بازسازی و یکسان سازی گلزار شهداءی امامزاده محمد (ع)‌ واقع در منطقه حصارک کرج تا دهه فجر سال جاری به اتمام می رسد.

سلیمان رستمیان افزود: گلزار شهداءی امامزاده محمد (ع) حصارک کرج، چهارمین گلزار شهداءی کشور است که متناسب با گلزارهای بزرگ در گذشته ساماندهی نشده بود.

وی با بیان اینکه این گلزار در گذشته بخش کمی از آن ساماندهی شده بود ولی به مرور زمان دچار فرسودگی مصالح  شد، اظهار داشت: پیش از این یک طرح پیشنهادی در خصوص اجرای پروژه داده بودند که مهندس مشاور با یک روشی که خودشان پیش بینی کرده بودند، بازسازی را انجام دهند ولی سال گذشته مقام معظم رهبری در زیارت یکی از گلزارهای شهداء، فرمودند که «معنویت گلزارها نباید از بین برود و این روش یکسان سازی کار درستی نیست».

وی با اشاره به اینکه پس از این دستور مقام معظم رهبری کار یکسان سازی متوقف شد، ولی با اعتراضاتی از سوی مردم برای بهسازی گلزار شهداء روبرو شدیم، گفت: کارگروهی متشکل از مجموع کارگروه های استانی به همین منظور در خصوص ساماندهی گلزار شهداء تشکیل و نشست های متعددی را برای جمع آوری نظرات برگزار کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: ضمن اینکه از رییس وقت سازمان بنیاد شهید کشور،‌ حجت الاسلام شهیدی (روز گذشته به رحمت خدا رفتند) استعلام کردیم که آن مرحوم گفتند که با لحاظ کردن نظر مقام معظم رهبری ساماندهی را انجام دهید.

وی افزود: در این کارگروه نمایندگانی از استانداری، حفظ آثار، بنیاد شهید، سپاه، اوقاف و افراد فرهنگی حضور داشتند تا به یک طراحی جدید برای ساماندهی گلزار شهداء با همکاری شهرداری برسیم.

رستمیان اضافه کرد: فاز A  را با حضور  نماینده ولی فقیه در استان اجرا کردیم و نظر امام جمعه کرج در این زمینه نظر مثبت دادند.

وی گفت: فاز اول، دوم و سوم سال گذشته انجام شد و شهرداری همکاری کرد ولی پس از آن منابع برای تکمیل طرح تامین نشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: بنا بود این طرح تا شهریور ماه به اتمام برسد ولی شورای شهر و شهرداری تاخیر در پرداخت اعتبار داشتند تا  اینکه لایحه به شوراء رفت و دوباره مناقصه برگزار و پیمانکار برنده شد.

وی با بیان اینکه اکنون کار یکسان سازی گلزار شهداء در حال اتمام است، افزود: پیش از آغاز طرح برای تمام خانواده شهداء فرمی فرستاده شده و نظرخواهی شده مبنی بر اینکه آیا مایل به بازسازی مزار شهیدشان هستند که همه آنها با امضای فرم نظر مثبت داشتند.

وی تصریح کرد: کار یکسان سازی گلزار شهداءی امامزاده محمد (ع) با لحاظ کردن منویات مقام معظم رهبری انجام شد و با زیباسازی گلزار سعی شده هیچ سنگ مزاری تغییر نکند.

رستمیان گفت: این گلزار شهداء محل رجوع است و سعی شده برای بعضی از برنامه های فرهنگی مثل عقد ازدواج آماده سازی شود که حجله عروس و داماد تعبیه می شود ضمن اینکه مبلمان سازی خوبی در این گلزار انجام می شود.

گلزار شهداءی امامزاده محمد (ع)‌کرج واقع در منطقه حصارک این شهرستان میزبان بیش از یک هزارو۵۰۰ شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم است.

 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار