کد خبر: 1029491
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد
سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: فراخوان پروژه ساخت و بهره‌برداری از دومین نیروگاه بیوگاز مشهد واقع در جاده میامی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۶۰۰ کیلو وات در ساعت منتشر شد.

مهدی حاتمی، سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه موضوع پسماند یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است، فراخوان پروژه استحصال بیوگاز از لندفیل میامی و احداث و بهره‌برداری نیروگاه بیوگازسوز توسط معاونت اقتصادی شهرداری و با هدف تحقق اقتصاد چرخشی، بازیافت مواد و تولید انرژی با مشارکت بخش خصوصی منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه پس از نیروگاه بیوگاز طرق این دومین نیروگاه بیوگاز در مشهد خواهد بود، بیان کرد: در این راستا با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند و به لحاظ تجارب موفق شهرداری مشهد در استخراج گاز حاصل از مراکز دفن زباله نسبت به امکان‌سنجی اقتصادی پروژه احداث نیروگاه بیوگاز «تولید انرژی الکتریکی از گاز لندفیل ایستگاه شماره ۲ پسماند» منطبق بر مطالعات فنی سازمان مدیریت پسماند اقدامات لازم انجام شده است.

حاتمی ادامه داد: با دفن سالیانه زباله در محل‌های منتخب، انفعالات شیمیایی عظیمی صورت می‌گیرد که نتیجه آن تولید گاز متان است. این با حفر ۷۰۰ چاه و در فرایند لوله‌گذاری به کارخانه بیوگاز منتقل و پس از سوزاندن گاز متان منجر به تبدیل برق می‌گردد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: این پروژه تأثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار آلایندگی در محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی فسیلی و ایجاد انرژی الکتریسیته خواهد داشت.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت کارخانه ۶۰۰ کیلووات در ساعت است. اطلاعات مربوط به نحوه مشارکت بخش خصوصی فعال در حوزه مربوطه در قالب فراخوان منتشر شده است که از طریق سایت معاونت به آدرس www. Eco.mashhad.ir قابل‌دسترسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار