کد خبر: 1029468
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
رئیس پلیس راهور استان اصفهان:
سرهنگ "محمدرضا محمدی" گفت : يكي از موضوع هايي كه بايد براي اعتلاي فرهنگ ترافيك مورد توجه قرار گيرد‌،‌ اين است كه همه ما بايد به منزله پليس خود رفتار كنيم؛ يعني قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت كنيم و ديگران را نيز به رعايت آنها تشويق کنیم.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: انسان به عنوان مهمترين ركن در چرخه ترافيك نسبت به 2 ركن ديگر‌، يعني راه و وسيله نقليه شناخته مي شود‌.

وی افزود: همچنين رانندگان وسايل نقليه در عرصه عبور و مرور درون شهري و برون شهري‌، به عنوان شاخص بين انسان ها در اين ارتباط مطرح هستند كه نياز به آموزش و تداوم كسب مهارت رانندگي توسط آنان در رفع معضلات ترافيكي‌، بايد حايز اهميت شمرده شود.

سرهنگ محمدی ادامه داد: بايد توجه داشت كه توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه خود‌، ‌تحت تاثير عواملي از قبيل وضعيت وسيله نقليه‌، شرايط جاده و محيط‌،‌ عوامل جسمي و روحي راننده قرار دارد‌، اما متاسفانه اكثر رانندگان‌، دوره هاي آموزشي لازم براي رويارويي با خطرات احتمالي را نديده اند‌‌.

رئیس پلیس راهور اصفهان خاطر نشان کرد: عواملي چون بي‌تجربگي، خستگي و هيجانهاي روحي، توانايي راننده را در جهت درك خطر‌،‌ تصميم گيري و اقدام به پيشگيري از تصادف تضعيف مي كند، علاوه بر عوامل ياد شده‌، صحبت كردن‌، خوردن و آشاميدن‌، سيگاركشيدن و استفاده از تلفن همراه يا تنظيم موج راديو نيز از جمله اعمالي هستند كه بيشتر افراد در هنگام رانندگي انجام مي‌دهند‌. اعمالي كه ممكن است در هر لحظه‌، راننده را با خطري سهمگين مواجه سازند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر