کد خبر: 1029436
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
رژیم صهیونیستی با بحران‌های متعددی از جمله همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، رکود اقتصادی متعاقب آن و همچنین تظاهرات‌های پیوسته علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دست به گریبان است، اختلافات در کابینه تل‌آویو نیز احتمال کشیده شدن مجدد فلسطین اشغالی به انتخابات سراسری را افزایش داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نشریه عبری‌زبان «معاریو» روز دوشنبه به نقل از منابع نزدیک به «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی و نخست‌وزیر بعدی در توافق کابینه چرخشی نوشت که بحران در ائتلاف کابینه شدیداً بالا گرفته و گانتز به‌طور روزافزونی از نتانیاهو مستأصل و مأیوس شده‌است.

بر این اساس، این منابع از زبان گانتز در محافل خصوصی نقل قول کردند: «از این بازی که نتانیاهو مرا به انجام آن مجبور می‌کند، خسته شده‌ام و حالم [از او]به هم می‌خورد!»

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع»، گانتز گفته است: «من وارد سیاست شدم تا کمکی کنم، نه اینکه زجر بکشم. احساس می‌کنم که دائماً باید کار‌هایی را که نتانیاهو و افرادش سعی می‌کنند انجام دهند، متوقف کنم. اما من برای متوقف کردن وارد سیاست نشدم. من آمدم تا کار‌ها را پیش ببرم.» طبق گفته‌های منابع نزدیک به وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی، او معتقد است نتانیاهو توافقات ائتلاف کابینه را شکسته است. این منابع همچنین به معاریو گفتند که از نظر گانتز انتخابات زودهنگام، اجتناب‌ناپذیر است. از سوی دیگر منابعی در حزب لیکود نیز می‌گویند که نتانیاهو برای برگزار کردن انتخابات زودهنگام بسیار جدی است. نتانیاهو و گانتز به عنوان رهبران دو سال گذشته بعد از برگزاری سه‌دور انتخابات و عدم توانایی دولت ائتلافی تشکیل دادند. تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداً به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیفتد. حزب لیکود بودجه‌ای یکساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده، اما حزب آبی‌وسفید تأکید می‌کند لایحه بودجه باید دو‌ساله و مطابق توافقات کابینه تنظیم شود.

چندی پیش شبکه‌۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

اما خبر دیگری که به روشنی از خستگی و وادادن گانتز در برابر نتانیاهو حکایت دارد، دستور تعلیق تحقیقات درباره اتهام فساد نتانیاهو در پرونده خرید زیردریایی‌های آلمان توسط گانتز است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته کمیته تحقیقاتی را برای بررسی این پرونده تشکیل داده بود که موجب وخامت تنش‌ها میان گانتز و نتانیاهو شد. نتانیاهو اعلام کرده بود هدف کمیته «شرم‌آوری» که گانتز تشکیل داده، جمع کردن آرا برای انتخابات آتی است. از جمله کسانی که در این پرونده متهم هستند، دیوید شمرون، وکیل نتانیاهو است که به پولشویی در این پرونده متهم شده است.

گانتز در توجیه دستور تعلیق خود گفته این کمیته منتظر چراغ سبز مندلبلیت برای شروع فعالیتش است و تأکید کرد که فعالیت کمیته وزارت دفاع با دستور دادستان کل همسو خواهد بود تا تداخلی با روند تحقیقات دادستانی در مورد فساد نتانیاهو پیش نیاید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار