کد خبر: 1029417
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
رئیس دستگاه قضا از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست با قدرت شبکه نفوذ را در جای جای کشور شناسایی و منهدم کنند و تأکید کرد: لحظه‎ای نباید در شناسایی شبکه نفوذ غفلت و درنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پیدا نکنند از داخل به دشمن پالس توطئه بدهند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:  به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با محکوم کردن ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده، او را «قهرمان بی اثر کردن تحریم و تهدیدات دشمن» معرفی کرد. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهید فخری‌زاده از چهره‌هایی بود که دشمن را خوب شناخت و راه خوبی نیز برای مقابله با دشمن برگزید، راهبرد او را بی اثر کردن تحریم‌ها و مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات دشمن دانست و افزود: همه تلاش ما باید در جهت قوی شدن کشور در همه عرصه‌ها برای خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان باشد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه بیشترین تحریم‌های دشمن مربوط به بخش صنایع هسته‌ای و دفاعی کشورمان می‌شود، گفت: شهید شهریاری‌ها و شهید فخری‌زاده‌ها با تولید قدرت در حوزه هسته‌ای و دفاعی تحریم‌های دشمنان در این دو عرصه را بی اثر کرده‌اند. شهید فخری‌زاده نماد تولید قدرت در حوزه علم و فناوری است که به جوانان ما می‌آموزد برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باید به داشته‌هایمان متکی باشیم و هرگونه چشم دوختن و امید بستن به مذاکره و این نوع روش‌ها برای رفع تحریم‌ها خطاست. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم قوی شدن در برابر دشمن و بیان اینکه قوی شدن در سایه حضور انسان‌های متدین و متعهد، شجاع و مقاوم و متخصص اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: برای رسیدن به قله‌ها باید حرکت اثربخش شهید فخری‌زاده با قدرت ادامه یابد و از میراث گرانبهای این شهید عزیز صیانت شود.

آیت‌الله رئیسی از پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری‌زاده نیز سخن گفت و توصیه غربی‌ها برای خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایت را چراغ سبز نشان دادن به تروریست‌ها دانست و گفت: در اجرای اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن نباید کوتاهی کرد و هر حرکتی که موجب بازدارندگی دشمن از تهدید شود، باید انجام داد. رئیس دستگاه قضا بر همین اساس از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست با قدرت شبکه نفوذ را در جای جای کشور شناسایی و منهدم کنند و تأکید کرد: لحظه‎ای نباید در شناسایی شبکه نفوذ غفلت و درنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پیدا نکنند از داخل به دشمن پالس توطئه بدهند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای برخورد با آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده، به دادستان کل کشور هم مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ایجاد کارگروهی ویژه، موضوع را با جدیت و سرعت پیگیری کند تا اقتضای حق و عدل اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش‌های جریان تحریف در کشور برای سازش با دشمن گفت: جریان تحریف، در حال القای ترس و یأس و تسلیم در برابر دشمن است، اما مطالبه مقام معظم رهبری و خواست ملت و استراتژی راهبردی نظام تداوم برنامه‌های دفاعی و هسته‌ای و حرکت اساسی کشور برای تولید قدرت در همه عرصه‌هاست.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه دشمن را عقب می‌نشاند و جریان تحریم را ناامید و جریان تحریف را مفتضح می‌کند، قدرتمند شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی است که شهید فخری‌زاده با جهاد علمی پیگیری و برای کشور قدرت آفرینی کرد و امنیت منطقه را ارتقا داد. در این جلسه، مهدی القاصی مهر دادستان تهران به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیگیری ترور شهید فخری‌زاده پرداخت و با اشاره به صدور دستورات لازم در ساعات اولیه حادثه و حضور سریع مجموعه دادستانی تهران در محل حادثه ترور، گفت که بر اساس اعلام دستگاه‌های امنیتی سرنخ‎هایی در رابطه با عاملان این اقدام تروریستی به دست آمده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار