کد خبر: 1029352
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
امیر حاتمی در تشییع شهید فخری‌زاده:
وزیر دفاع با بیان اینکه هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.
 
سرویس سیاسی جوان آنلاین: امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده که صبح امروز(دوشنبه) در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم بزرگداشت متعلق به همه ملت ایران است، گفت: متأسفانه به دلیل شرایط بیماری کرونا علی‌رغم آنکه بسیاری تقاضا داشتند تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند، برای ما میسر نشد.

وی ادامه داد: امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان ادای حق بست و بر این پیمان پای فشرد و در این راه استقامت کرد و امروز به این پیمان وفا کرد و به شرف شهادت نائل آمد. این توفیق را به این شهید بزرگ که عاشق شهادت بود، صمیمانه تبریک می‌گویم اما فقدان او برای همه ما جانکاه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تسلیت شهادت این شهید بزرگ به ملت ایران خاطرنشان کرد: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید عزیز ما که یک شخصیت مخلص، بی‌ادعا و گمنام بود را نمی‌ریختند، چه بسا او در گمنامی از این دنیا می‌رفت اما امروز شهید عزیز ما که در گذشته تنها الگوی جوانان، شاگردان، همکاران و همراهان خودش بود، به همه جهان معرفی شد، از امروز او یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند، یک الگوی بزرگ دیگری به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده دارند که می‌توانند در علم، تلاش، اخلاص و اخلاق او تأسی کنند و در همه ابعاد زندگی، او را الگوی خود قرار دهند. دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر آنها شهید عزیز ما را کشتند که نامش از بین برود، نام او با این اقدام بلند آوازه شد. او امروز الگویی برای همه آزادگان و مبارزان در جهان است.

امیر حاتمی گفت: شکست دیگر دشمن آنجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم برمی‌داشت که به نفع ملت ایران نبود. آنها با رمز و کلمه «هسته‌ای» تلاش کردند شهید عزیز ما را به عنوان بنیانگذار برنامه‌ هسته‌ای ایران معرفی کنند؛ غافل از اینکه این نه تنها باعث آن نمی‌شود که ملت ایران از این شهید ناراحت شوند، بلکه باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است. مگر نه این است که بزرگترین تهدید علیه بشریت و جان انسان‌ها، همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما هزاران هزار از آن را ساخته و نگهداری می‌کنید.

وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار هزاران سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و رژیم صهیونیستی جنایتکار نیز صدها سلاح هسته‌ای دارد. این سلاح‌ها برای چیست؟ آیا این سلاح‌ها برای آن است که به عنوان دکور در منزل شما استفاده شود؟ نه، ملت ما بصیر و هوشمند است و می‌داند که بزرگترین تهدید علیه بشریت، همین سلاح‌های شما است و کسانی که جانشان را در کف اخلاص می‌گذارند تا کشور را در مقابل بزرگترین تهدیدات حفظ کنند، عزیزترین افراد نزد ملت ما هستند و در نگاه و چشم ملت ما جایگاه بالایی دارند.

حاتمی گفت: ملت ایران خدمتگزاران خودش را دوست دارد اما می‌دانند صادق‌ترین خدمتگزاران آنهایی هستند که جانشان را در کف دستشان می‌گذارند و چهل سال است که برای دفاع از شرف ملت ایران تلاش می‌کنند و در آخر از این آزمون سرافراز بیرون می‌آیند. اینها نزد ملت ما عزیزترین هستند و شما دشمنان ایران منفورترین هستید. بدانید که این شکست دیگری برای شما بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خطاب به حامیان بین المللی ترور دانشمندان ایرانی گفت: شما فکر کردید با این اقدام راهی را می بندید یا عزمی را می شکنید اما بدانید که این طور نخواهد شد. شما در این روزها دیدید که چگونه ملت عزیز ما به این شهید عزیز اظهار ارادت و علاقه کرد و چگونه دست در دست هم انسجام خود را بالاتر برد.

وی تصریح کرد: همه مردم و مسئولین دست در دست هم در محضر این شهید بزرگ پیمان می بندیم که منسجم تر و مصمم تر خواهیم شد و عزممان برای ادامه راه این شهید همان گونه که فرمانده معظم کل قوا فرمودند، جزم تر خواهد شد. راه اعتلا و پیشرفت کشور را با سرعت و قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع گفت: ما با دشمنی روبرو هستیم که چهل سال است می گوید گزینه نظامی روی میز است اما نه جرأت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرد و نه پیدا می کند و در آخر نیز با سرافکندگی این گزینه را زیر میز بُرد.

وی شکست دشمنان در راهبرد استفاده از قدرت سخت را به دلیل ایثار رزمندگان و تلاش دانشمندان دانست و افزود: بصیرت و بینش فرماندهان و ملت ما و در رأس آنها فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای موجب شکست دشمنان در راهبرد خودشان بود. بدانید این پیشرفت و قدرتمند شدن ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: با این کار دشمنان مسیری که شهید ما در حوزه های علمی و برترساز دنبال می کرد، با قوت ادامه پیدا می کند.

امیرحاتمی با اشاره به جلسه روز گذشته هیئت دولت گفت: اولین گام برای ادامه مسیر شهید فخری زاده روز گذشته در هیئت دولت برداشته شد. در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود، روز گذشته تصمیم گرفتیم این بودجه دو برابر شود.

وی افزود: خانواده های شهید، عزیزان، دوستان و همکاران شهید محسن فخری زاده، مسئولیت شما چند برابر شده است. دولت گام اول را برداشت و شما باید با عزم راسخ آن راه را ادامه دهید.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می داند و من نیز به عنوان سرباز به آنها می گویم هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما حتما جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم. آنها باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید. امرِ فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. در همین جا از وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس قوه قضائیه می خواهم که آمران و عاملان و طراحان این جنایت را تعقیب کنند و به سزای عملشان برسانند.

وی گفت: ملت ها و دولت هایی در این حادثه احساس مسئولیت کردند و نسبت به ترور ابراز انزجار کردند. من از همه آنها صمیمانه تشکر می کنم اما دولت ها و نهادهای بین المللی که در این خصوص مماشات کرده و این اقدام را محکوم نکردند بدانند که مماشات با تروریست ها که بسیار پررو و وقیح هستند، آنها را پرروتر می کند. اگر موضع محکم نگیرید و همچنان در دام نظرات دوگانه خودتان بمانید یک روز ترور دامن شما را خواهد گرفت. البته چه شما این کار را انجام دهید، چه انجام ندهید، ما همواره همان طور که در تهدیدات منطقه ای در سوریه و عراق در کنار ملت، دولت و نیروی مسلح این کشورها با تروریست ها مقابله کردیم، باز هم این کار را انجام خواهیم داد. هر کسی که سر تعظیم در مقابل تروریست ها فرود آورد حتما سرافکنده خواهد بود.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
آمریکایی ها برای افزایش و تولید قدرت که منشأ آن گسترش علم و توسعه دانش است بهترین امکانات و پیشرفته ترین روش های آموزشی را برای استیلا بر جهان به کار میگیرند ... ای کاش ماهم با توجه به سفارش خداوند برای فراگیری و تولید علم بستر مناسبی را برای رسیدن به علوم محض که با توجه به سخن حضرت علی (علیه السلام ) علم منشأ قدرت و استیلای بر جهان است فراهم میکردیم علیرغم آنکه دشمن به همین دلیل که ایرانیها بر جهان مسلط نشوند و تمدن ایرانی اسلامی شکل نگیرد دانشمندان مارا ترور میکند اما باید با روشهای خلاقانه چاره ای برای هم آن اندیشید ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار