کد خبر: 1029218
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با حدود 36 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی رکورددار این حوزه در کشور است.

دیدار مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در اداره مرکزی شرکت گاز استان خراسان رضوی انجام گرفت.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه 100 درصد شهرهای واجد شرایط استان و 92 درصد جمعیت روستایی واجد شرایط تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، گفت: دو هزار و 679 روستای واجد شرایط بهره‌مندی از گاز طبیعی در خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون دو هزار و 309 روستا گازرسانی شده و عملیات اجرایی در 278 روستای دیگر هم در دست اجرا است؛ گازرسانی به تعداد روستای باقیمانده هم در مرحله پیمان سپاری است.

وی بیان کرد: 120 روستا از مجموع 278 روستای در حال اجرا، سرانه گازرسانی بالاتر از 12 میلیون تومان داشتند که طرح گازرسانی به آن‌ها با پیگیری و حمایت نمایندگان و مجوز وزیر محترم نفت در حال گازرسانی است.

وی ادامه داد: دلیل عمده افزایش هزینه‌های گازرسانی در این روستاها هم موضوعاتی همانند پراکندگی و کوهستانی بودن مسیر روستاهای باقیمانده است.

افتخاری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 100 روستای استان گازرسانی شده و حداقل 100 روستای دیگر هم تا پایان سال به شبکه سراسری گاز متصل خواهد شد.

وی به تشریح وضعیت آخرین وضعیت گازرسانی در شهرهای مشهد و کلات پرداخت و گفت: فقط در شهرستان مشهد بالغ بر یک میلیون و ۲۶۳ هزار مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که به تنهایی از تعداد مشترکین 25 استان کشور بیشتر است.

افتخاری به اجرای طرح گازرسانی در واحدهای صنعتی و تولیدی استان هم اشاره کرد و گفت: در برنامه سال ۱۳۹۹ شرکت ملی گاز ایران، بیشترین سهم و میزان واحد در برنامه گازرسانی متعلق به خراسان رضوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از حمایت نمایندگان در اجرای پروژه‌های گازرسانی خبر داد و گفت: باید از ظرفیت قانونی ایجاد شده برای بهره‌مندی حداکثری مردم از نعمت الهی گاز استفاده کرد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات قابل‌توجهی در حوزه گازرسانی روستایی در استان خراسان رضوی و ازجمله شهرستان‌های مشهد و کلات انجام شده، به طوری که عقب‌ماندگی استان از شاخص‌های این حوزه به خوبی جبران گردیده و میزان بهره‌مندی مردم استان از نعمت گاز طبیعی افزایش قابل‌توجهی یافته است.

در این جلسه در زمینه تسهیل در واگذاری اشتراک گاز به متقاضیانی که داخل بافت روستاها و محدوده شهری قرار دارند و نیز گازرسانی به واحدهای واقع در حریم خطوط انتقال گاز در چهارچوب ضوابط موضوعه و دستورات وزیر محترم نفت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

توجه ویژه به روستاهای باقیمانده مشهد مقدس و شهرستان مرزی کلات از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار