کد خبر: 1029098
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
باید به دموکرات‌ها دکترای زیباسازی کثیف‌ترین جنایات تاریخ را داد. از ظواهر امر چنین بر می‏آید که زیبا‏نمایی از محمد بن‌سلمان، ولیعهد زامبی‏صفت عربستان که دستور قطعه قطعه کردن و امحای جسد منتقد کم خطری، چون جمال خاشقجی را صادر کرد، از اولویت‏های سیاست خارجی تیم جو بایدن است، به گونه‌ای که به محض شروع فرایند انتقال از هفته پیش، پروژه کلید خورده و تیم بایدن نگذاشته‏اند کار حتی به بعد از مراسم تحلیف بکشد. بعد از تماس تلفنی نتانیاهو و بایدن و متعاقب آن دیدار هفته پیش بنیامین نتانیاهو و بن‌سلمان، حالا دیدار وزرای خارجه عربستان و ترکیه به عنوان مدعی خون خاشقجی و همزمان سخن از مصالحه با قطر به عنوان «هدیه به بایدن» نشان می‌دهد مهندس ناظر و مشاور توأمان پروژه نتانیاهو است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بعد از ترور زامبی‌وار جمال‌خاشقجی، روزنامه نگار سعودی منتقد در سال ۲۰۱۸ در سفارت عربستان در استانبول مقام‌های ترکیه خونخواه‏نمایی می‌کردند و سخن از لزوم تنبیه آمران و مباشران به زبان می‌راندند و پیش‌تر هم در قضیه محاصره قطر با اعزام نیروی نظامی به قطر عملاً به طرف سعودی چنگ و دندان جنگی نشان داده بود. حالا وزیران خارجه ترکیه و عربستان روز جمعه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. این نخستین دیدار دو طرف پس از افشای قتل جمال خاشقجی به دست عربستان و تیره شدن روابط دو کشور است که در حاشیه کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت نیجریه به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، روز جمعه مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که در این دیدار چاووش اوغلو، از ریاض به خاطر میزبانی اجلاس جی ۲۰ که اخیراً به شکل مجازی در عربستان برگزار شد، تشکر کرد. چاووش اوغلو پس از این دیدار در توئیتی نوشت که «دیدار دوستانه» با همتای سعودی خود داشته است. داوود اوغلو همچنین بر اهمیت روابط آنکارا و ریاض تأکید کرد و تصویری را از سلام و احوالپرسی آن‌ها با یکدیگر پیوست توئیت خود کرد. وی نوشت: «همکاری ترکیه و عربستان نه تنها به نفع کشور‌های ما بلکه به نفع کل منطقه خواهد بود.»

عملیات القای پریشانی بن‌سلمان از آمدن بایدن

روزنامه‌های غربی این روز‌ها وقتی بحث بن‌سلمان مطرح می‌شود، یک داستان بیش ندارند؛ القای اینکه بن‌سلمان از آمدن بایدن پریشان است و با آمدن تیم جدید به کاخ سفید قرار است نه تاکتیک‌ها که استراتژی‌ها عوض شود و همه رسانه‌ها بر این خط خبری متمرکز هستند که دید خواننده نسبت به بایدن در قبال آل‌سعود را چنان شکل دهند که قرار است اصلاحاتی بنیادین و خطرسازی برای بن‌سلمان اتفاق بیفتد. در راستای همین خط خبری یک روزنامه انگلیسی از تلاش عربستان برای یافتن راه‌حل‌هایی برای بحران منطقه خلیج فارس و کنار زدن اختلافات با کشور قطر به عنوان هدیه‌ای برای جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا نوشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه «فایننشال‌تایمز» چاپ انگلیس در گزارشی نوشت، ریاض پس از شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی امریکا در انتخابات اخیر این کشور بر تلاش‌های خود برای پایان دادن به اختلاف‌نظر و کشمکشی که از سه سال قبل با قطر وجود داشته، افزوده است. به نظر می‌رسد تلاش برای پایان دادن به محاصره اعمال شده از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر بر کشور قطر با منابع گاز، در واقع گامی از سوی محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان برای نزدیک شدن به جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا بوده و همانند هدیه خداحافظی به ترامپ است که با او روابط جدی داشته و از او در جنگ یمن و نیز پس از جنایت قتل جمال خاشقجی حمایت کرده بود.

فایننشال‌تایمز مدعی شده است که پیش‌بینی می‌شود بن‌سلمان ارتباط سردی با رئیس‌جمهور آتی امریکا داشته باشد، به ویژه که بخش گسترده‌ای از دموکرات‌های امریکا او را پس از ماجرای قتل خاشقجی در ساختمان کنسول عربستان در استانبول محکوم کرده و از جنگی که عربستان در یمن به راه انداخت و نیز بازداشت تجار و شاهزادگان سعودی به بهانه مبارزه با فساد انتقاد کرده بودند. این روزنامه انگلیسی در شکل‌دهی اذهان به قول یک مشاور عربستان و امارات در این خصوص استناد کرده و نوشته است: این حرکت به منزله هدیه‌ای برای بایدن است، شاهزاده بن‌سلمان می‌داند پس از پیروزی بایدن در تیررس قرار دارد و در واقع می‌خواهد با ارتباط برقرار کردن با قطر آمادگی خود را برای در پیش گرفتن برخی اقدامات نشان دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار