کد خبر: 1028904
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
محدودیت‌های کرونایی در پایتخت اجرا شد. مدیران شهری در خصوص تعطیلی بیش از ۲۰۰۰ پارک تهران می‌گویند تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستند و اگر ستاد تصمیم به تعطیلی بگیرد حتما اجرا خواهند کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: با توجه به شیوع گسترده کرونا و افزایش آمار مبتلایان و بالا رفتن تعداد فوتی‌ها قرار شد که دو هفته بسیاری از مشاغل تعطیل و منع تردد رفت و آمد در برخی ساعات اعمال شود.

قبل از اجرای طرح، تعدادی از شهر در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد بودند و قرار شد با اجرای این طرح، دیگر غیربومی‌ها وارد شهر دیگر نشده و بومی‌ها هم از شهر خارج نشوند و اگر افراد غیربومی وارد شهر دیگری شوند، در صورت مشاهده در هر بیست و چهار ساعت جریمه می‌شوند.

اجرای تعطیلی تهران از اول آذر کلید خورد و قرار شد که استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی الزامی و با متخلفان برخورد شود و تا عادی شدن وضعیت، این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند.

تصمیمی برای تعطیلی پارک‌ها نداریم/تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم

چند روزی از اجرای طرح می‌گذرد. شنیده شده که قرار است پارک‌های تهران هم تعطیل شوند، چرا که تعداد زیادی از شهروندان در این اماکن حضور پیدا کرده و تجمع می‌کنند، اما مسئولین شهری این موضوع را رد کرده و علی‌اصغر عطایی مدیرکل شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: تا این لحظه موضوعی مبنی بر تعطیلی پارک‌ها به ما اعلام نشده است، البته بنده تأکید می‌کنم که ما تابع سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا هستیم و اگر اعلام کنند تعطیل می‌کنیم و چه بسا در مقطعی از زمان براساس اعلام ستاد، پارک‌ها تعطیل و دوباره با مجوز ستاد پارک‌ها بازگشایی شد. اما در حال حاضر به ما اعلام نکرده‌اند که پارک‌ها باید تعطیل شوند.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را در پار‌ک‌ها هم رعایت کنند، گفت: فعلا در خصوص تعطیلی ۲۸۰۰ پارک به ما موضوعی ابلاغ نشده است.

اگر ستاد اعلام کند پارک‌ها را تعطیل می‌کنیم

وی ادامه داد: البته شهروندان خودشان فاصله‌گذاری اجتماعی را در پارک‌ها باید رعایت کنندو تقریبا پروتکل‌ها اجرا می‌شود. همین جا دوباره تأکید می‌کنم اگر ستاد اعلام کند پارک‌ها را تعطیل می‌کنیم.

با وجود اینکه حدود یک هفته از اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی پایتخت می‌گذرد، برخی از مدیران معتقدند که مردم و اصناف در این چند روز همکاری لازم را داشته‌اند و طرح به خوبی اجرا شده است.

اصناف بیش از ۹۵ درصد در طرح محدودیت‌ها همکاری داشته‌اند

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در این باره می‌گوید: انصافاً مردم و اصناف طرح را خوب اجرا کرده و اصناف بیش از ۹۵ درصد در این طرح همکاری داشته‌اند.

هیچ‌کس به غیر از پلیس نمی‌تواند خودرویی را جریمه کند/امار پلیس درست است

وی در خصوص اعمال قانون برای رانندگان متخلف گفت: هیچ‌کس به غیر از پلیس نمی‌تواند خودرویی را جریمه کند و تمام جریمه‌ها از سوی پلیس انجام می‌شود، بنابراین آمار پلیس درست است.

افراد برای مجوز تردد باید به فرمانداری مراجعه کنند/منع تردد و کاهش بار ترافیکی

وی در خصوص صدور مجوز تردد گفت: افراد برای مجوز تردد باید به فرمانداری مراجعه کنند، اما اگر فردی مجوز گرفت و به اشتباه جریمه شد، می‌تواند به مراکز دهگانه اجرائیات پلیس راهور مراجعه و جریمه‌اش پاک شود.

به گفته رحیمی، با منع تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح کاهش بار ترافیکی را داشته‌ایم.

شهروندان تخلفات را گزارش دهند

وی همچنین از مردم خواست اگر تخلفی دیدند، با شماره ۱۹۰ مربوط به وزارت بهداشت و یا با تماس با پلیس ۱۱۰ موارد تخلف را اعلام کنند.

هر چقدر از آغاز اعمال محدودیت‌ها می‌گذرد شرایط بهتر می‌شود

آغاز محدودیت‌ها باعث کاهش شیوع کرونا می‌شود. علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای شهر تهران می‌گوید: هر چقدر از آغاز اعمال محدودیت‌ها می‌گذرد شرایط بهتر می‌شود. با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت‌های مناسب و پیوسته بر محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

زالی ادامه داد: در این راستا ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتظامی در تهران نسبت به این محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.

وی تأکید کرد: هرگونه تغییری در مرگ و میر‌ها بر اثر مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک‌ماه تا ۴۰ روز در مورد بستری حدود سه هفته و در مراجعات سرپایی ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد.

بسیاری از مشاغل با وجود همه سختی‌ها نیرو‌های خود را تعدیل نکرده‌اند

وی درخصوص گلایه برخی مشاغل گفت: بسیاری از آن‌ها شکایت دارند که بسته‌های حمایتی با تأخیر قابل‌توجهی دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، همچنین صاحبان زیان‌دیده بر اثر کرونا با بروکراسی‌های متعدد مواجه هستند.

زالی ادامه داد: بسیار از مشاغل با وجود همه سختی‌ها نیرو‌های خود را تعدیل نکرده‌اند. این افراد که به خاطر انساندوستی باعث بیکاری پرسنل خود نشدند باید مورد حمایت قرار گیرند.

تهران در وضعیت قرمز

بر اساس این‌گزارش، با توجه به محدودیت‌های کرونایی بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

براساس این گزارش، محدودیت‌های اعمال‌شده باعث کاهش تردد‌ها و همچنین پایین آمدن آمار ابتلا شده است. همچنین مسئولین اعلام کرده‌اند که این محدودیت‌ها امکان دارد بیش از دوهفته باشد و تا زمانی که شرایط قدری بهتر شود، محدودیت‌ها ادامه دارد. یکی از مکان‌های پرتردد، پارک‌ها هستند که تا این لحظه تعطیل نشدند، اما مدیران شهرداری تهران اعلام کردند در صورت دستور ستاد ملی مقابله با کرونا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند و همچنین مدیران تأکید دارند که مردم خودشان باید رعایت کنند.

البته برخی از اعضای شورا تأکید دارند که تعطیلی پارک‌ها نه به صلاح است و نه ضرورت دارد و باید براساس شواهد و مستندات تصمیم‌گیری کرد و در حال حاضر بیشتر شیوع ویروس کرونا در مهمانی‌های خانوادگی، تجمعات و مراجعه به مراکز درمانی است تا پارک‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی. در صورتی که شهروندان رعایت کنند، با تعطیلی دوهفته‌ای و منع هرگونه تردد قطعا از این دوره سخت عبور خواهیم کرد و آمار ابتلا و تعداد فوتی‌ها در پایتخت کاهش می‌یابد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار