کد خبر: 1028744
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
از انتقام منچستر تا صعود همزمان بارسا و یووه
چلسی، بارسلونا، یوونتوس و سویا با قطعی شدن صعودشان به دور حذفی لیگ قهرمانان خیال‌شان راحت شد. در آغاز دور رفت مرحله گروهی این رقابت‌ها نتایجی که همه منتظرش بودند رقم خورد؛ دورتموند به راحتی بروژ را برد، بارسلونا همچنان به درخشش در اروپا ادامه داد، رونالدو برای یوونتوس گلزنی کرد، منچستر در خانه آتش‌بازی به راه انداخت و پاری‌سن‌ژرمن هم باخت بازی رفت مقابل لایپزیش را با پیروزی جبران کرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تکلیف گروه پنجم زودتر از بقیه روشن شد؛ چلسی این‌بار رن را ۲ بر یک شکست داد و سویا هم با همین نتیجه کراسنودار را برد. با این نتیجه هر دو تیم با ۱۰ امتیاز صعودشان را به دور بعد قطعی کردند تا قعرنشینان با یک امتیاز برای صعود به لیگ اروپا با هم بجنگند، ولی در گروه F هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. دورتموند با همان نتیجه ۳ بر صفر دیدار رفت دوباره کلوب بروژ را از سد راه برداشت و لاتزیو هم با برد ۳ بر یک مقابل زنیت همه امید‌های این تیم روسی را نقش برآب کرد. زنبور‌ها ۹ امتیازی، لاتزیو هشت امتیازی و بروژ چهار امتیازی هستند و همچنان برای گرفتن جواز صعود باید تلاش کنند. در این بین زنیت قعرنشین که از دقیقه ۷۷ سردار آزمون را در ترکیب داشت حالا دیگر تنها فرصت رسیدن به لیگ اروپا را دارد. دبل هالند، مهاجم نروژی به پیروزی دورتموند منجر شد. بازیکن جوان در دو فصل ۱۶ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و از این حیث رکورددار محسوب می‌شود. لوسین فاوره، سرمربی زنبور‌ها در واکنش به برد تیمش گفت: «گل جیدون خیالمان را آسوده کرد، چون اختلافمان را با حریف در آخر پایان نیمه اول به دو گل افزایش داد. یک بازیکن نمی‌تواند همیشه در اوج باشد، گاهی اوقات در اوج است و گاهی اوقات نیز کمی افت می‌کند. همیشه می‌گویم که نباید از بازیکنان انتظار داشت تمام طول سال در اوج باشند، چراکه این غیرممکن است.»

در گروه مرگ هم بارسا خیالش راحت شد و هم یوونتوس. تیم رونالد کومان در شهر کیف، دینامو را با چهار گل درهم کوبید و با ۱۲ امتیاز صعود کرد. یووه هم در حالی که ابتدا از حریفش عقب افتاده بود، با پیروزی شکننده ۲ بر یک بر فرانتس واروش چیره شد تا از از بارسا جا نماند. رونالدو که گل تساوی بانوی پیر را به ثمر رسانده، حالا به رکورد ۷۰ گل خانگی مسی در لیگ قهرمانان رسیده است. آبی‌و‌اناری‌ها اگرچه در لالیگا تیمی بحران‌زده هستند، ولی در اروپا به درخشش خود ادامه می‌دهند. سرمربی این تیم از عملکرد بازیکنانش رضایت کامل داشت: «آنچه در این بازی از بارسا دیدیم همان تصویری است که دوست داریم از بارسا در ذهن‌ها وجود داشته باشد. از عملکرد کلی تیم راضی هستم. بچه‌های ما سخت تلاش کردند و به حریف فشار آوردند. تیممان حاکم میدان بود و به اندازه کافی خودش را به حریف تحمیل کرد، به همین دلیل بازیکنان ما می‌توانند به عملکردشان افتخار کنند. در نیمه اول نتوانستیم آنطور که باید مزد زحماتمان را بگیریم، ولی روی هم‌رفته من راضی هستم. یک تیم پراشتیاق را دیدیم و چهار گل زدیم. بازیکنان مهم ما توانستند استراحت کنند و جوانان بارسا استحقاق دقایقی را که در میدان حاضر بودند، داشتند.» پیرلو، سرمربی راه‌راه‌پوشان برتری سخت یووه برابر واروش را قابل قبول خواند: «همیشه لازم نیست خوب بازی کنید تا برنده شوید، ولی اگر خوب بازی کنید معمولاً برنده خواهید شد. ما در این بازی مشکلاتی داشتیم، به خصوص از نظر نوع نگاهمان به بازی. در ابتدای بازی از بچه‌ها خواسته بودم با ذهنیت دیگری وارد زمین شوند و کار کنند، چون می‌دانستیم در مقابل حریف سختی قرار داریم. می‌دانیم که اگر بازی را به بهترین شکل شروع نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.»

در گروه آخر شیاطین سرخ انتقام سختی از نماینده ترکیه گرفتند. منچستریونایتد در اولدترافورد ۴ بر یک باشاک شهیر را بدرقه کرد و با ۹ امتیاز در صدر جدول ایستاد. تیم سولسشر با دست‌کم گرفتن حریف در بازی رفت تن به شکست ۲ بر یک داده بود، اما قرمز‌ها در دور برگشت شایستگی‌های‌شان را به نمایش گذاشتند. پی‌اس‌جی هم با یک گل لایپزیش شگفتی‌ساز را مغلوب کرد، ولی شش امتیازی شدن پاریسی‌ها هم از نگرانی توماس توخل کم نکرد: «کمی خوش‌شانس بودیم. بابت ارائه چنین بازی عذرخواهی نمی‌کنم. شرایط بازی طوری بود که ناچار به دفاع کردن شدیم. هفته آینده باید در خانه منچستریونایتد به میدان برویم و امیدوارم مصدومان ما بتوانند تا آن زمان ریکاوری کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار