کد خبر: 1028509
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
"یاداشت"

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،رضاصالحی پژوه روزنامه نگارومدیر مسئول هفته نامه قاف قلم در یاداشت انتقادی می نویسد ؛پروانه های انتشاری  نشریات که اداره ارشاد به در آشفته بازاربه وفور صادر می کندبه هیچ دردی نمی خورند وخطابم در این نوشته  مشخصا اقایان بانکی پور و میرزایی ، دو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم اصفهان هستند و پس از آن تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است ،پس آقاین محترم نماینده مجلس شورای اسلامی بدانید حال روز کله پاچه فروشان سطح شهر بهتراز ما رسانه ایی ها است.

آقایان ایا می دانید عرصه آنقدر بر رسانه های کشور تنگ شده که دارند فریاد می زنند "نمی توانم نفس بکشم"و متولی دولتی رسانه ها نیز یا انگیزه رفع موضوع را ندارد  یا زورش به این همه فشار نمی رسد؟

آیا می دانید از این چاپ تا آن چاپ رسانه ها باید برای  زینک ، کاغذ و هزینه های چاپ قیمت جدید بگیرند، چیزی شبیه سکه، ارز، مرغ، گوجه فرنگی و ...

و از همه بدتر ایا می دانید وزارت ارشاد هنوز یک نرخنامه مصوب برای خدمات چاپ ندارد یا اگر دارد کسی از آن خبر ندارد و چاپخانه ها از ابتدای سال تاکنون 6 بار نرخ چاپ را افزایش داده اند؟

اقایان ، ایا می دانید شما به راحتی دو صندلی مجلس را تصاحب کردید که کارهای بزرگ انجام دهید؟

یکی از مواردی که در این زمینه جا دارد به طور جدی پیگیر باشید این که چرا هر روز پروانه های انتشار نشریات در حال افزایش است، اما در اوج بی اثری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز به روز سفره آگهی ها کوچک و کوچک تر می شود؟

یک روز شهردارهای چند کلان شهر تصمیم می گیرند بدون شماره پیگیری آگهی هایشان را خلاف قانون صریح کشور، خلاف نظر سازمان بازرسی کل کشور و رای دیوان عدالت اداری چاپ کنند، اداره ارشاد توان دم زدن برابر این بی قانونی را ندارد!

یک روز قوه قضاییه آگهی های حصر وراثت را که یک آبراهه باریکی برای درآمد اندک هفته نامه ها بود، به صورت الکترونیک منتشر کرد، کارشناسان وزارت ارشاد فقط به بیان اینکه ما مکاتبه کردیم ولی زورمان نرسید، بسنده کردند !

حال نیز سازمان ثبت اسناد کشور یک شبه تصمیم گرفته که آگهی هایش را به رسانه های کثیر الانتشار ندهد و وزارت فرهنگ و ارشاد مثل همیشه به نوشتن چند نامه اکتفا کرد...

اقایان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ایکاش یکی از شما بزرگواران حداقل این سئوال را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می پرسید که مگر وزارتخانه شما زنگ انشا کشور است که برای هر مسئله ای دست به قلم می شوید؟

❗ایا این قلم زدن ها تاثیری هم داشته است؟!!!!

لطفا بفرمایید اگر حضرات در این وزارتخانه عریض و طویل نمی توانند برای چند مثقال آگهی دولتی درست برنامه ریزی کنند، مدیران مسئول پروانه های انتشار اشان را تحویل این وزارتخانه بدهند تا نه منتی بر سرشان باشد و نه مکنتی...

البته و صد البته وقتی که مقام معظم رهبری بارها و بارها فرموده اند که از وضعیت فرهنگی جامعه رضایت ندارند، تصور می شد مسئولان این وزارت خانه با همت و جدیت بیشتری تلاش کنند برای رفع این دغدغه، اما افسوس و صد افسوس که فرهنگ هم آغشته آمار و عدد بازی شد...

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر