کد خبر: 1028505
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کشف ۹۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان
رئیس پلیس مواد مخدر کردستان گفت: در ۸ ماهه امسال ۹۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شده است.

فرامرز شاکری در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در طول 8 ماه گذشته 938 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه 7 درصد افزایش داشته‌ایم.

دستگیری 2085 نفر در ارتباط با اعتیاد

رئیس پلیس مواد مخدر کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده 2 هزار و 85 نفر در زمینه توزیع و مصرف مواد مخدر دستگیر شده‌اند، گفت: 660 نفر از این افراد خرده‌فروش مواد مخدر بوده‌اند.

وی اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست و گفت: خلاءهای قانونی بزرگترین مانع در مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مواد مخدر کردستان اظهار داشت: در 8 ماه امسال 108 دستگاه خودرو اعم از سنگین، نیمه سنگین و سبک توقیف شده است.

شاکری ادامه داد: امسال همچنین دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده و 59 نفر قاچاقچی و 84 نفر توزیع‌کننده مواد مخدر در مدت زمان یاد شده دستگیر شده‌اند.

انجام 752 طرح مبارزه با اعتیاد در کردستان

وی عنوان کرد: 752 طرح مقابله و مبارزه با اعتیاد در هشت ماهه امسال در سطح استان اجرا شده است.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان، 506 نفر معتاد از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شده‌اند.

شاکری عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اهمیت توجه به پروتکل‌های بهداشتی، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی قبل از تحویل معتادان به کمپ‌‌های ترک اعتیاد، تست کرونا از آنها گرفته می‌شود.

وی افزود: معتادین کرونامثبت بعد از قرنطینه و درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل می‌شوند.

رئیس پلیس مبترزه مواد مخدر کردستان تصریح کرد: این افراد به مدت 3 تا 6 ماه در کمپ‌های ترک اعتیاد مورد درمان قرار می‌گیرند.

ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد کمتر از نیاز است

شاکری پایین بودن ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد نسبت به آمار معتادین استان را یکی از چالش‌های حوزه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: بارها این موضوع در جلسات متعدد مطرح شده است، اما تا کنون اقدامی انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان در حوزه اعتیاد بر خلاف آنچه از سوی برخی مسئولان مطرح می‌شود اصلا خاکستری نیست، عنوان کرد: کردستان در زمینه اعتیاد در وضعیت مطلوبی نیست و برای مقابله نیاز به کمپ ماده 16 دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: مقابله با اعتیاد نیاز به هم‌افزایی و هماهنگی تمام دستگاه‌های متولی این حوزه دارد.

چرخه مقابله با اعتیاد معیوب است

شاکری معیوب بودن چرخه مقابله با اعتیاد را مشکل اساسی در استان دانست و افزود: حمایت خانواده و اجتماع و اشتغال‌زایی برای معتادین بهبوده یافته حلقه مفقوده حوزه مبارزه با اعتیاد است.

وی تصریح کرد: علارغم هزینه‌های زیادی که برای ترک یک معتاد انجام می‌شود به دلیل نبود حمایت‌های لازم بعد از ترک معتادین دوباره به دامن اعتیاد بر می‌گردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: اگر ظرفیت ایجاد شود نیروی انتظامی در کمتر از 48 ساعت تمامی معتادین را جمع‌آوری می‌کند.

شاکری با بیان اینکه بیشترین کشفیات مربوط به شهرستان سنندج است، گفت: بیشترین فراوانی کشفیات مواد مخدر نیز تریاک، حشیش و هروئین و شیشه است.

وی افزود: افزایش روند اعتیاد در بین بانوان و کاهش سن گرایش به اعتیاد در کردستان نگران‌کننده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان در پایان تصریح کرد: بیشترین محور ورود مواد مخدر به کردستان از سمت کرمانشاه و همدان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر