کد خبر: 1028434
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: هزار زندانی جرائم غیرعمد در هفته بسیج آزاد می‌شوند و این طرح تا سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، میلاد حضرت زهرا (س) و مولای متقیان ادامه دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سهراب انبارکی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از امروز که در هفته بسیج به سازمان بسیج حقوقدانان اختصاص دارد، انجام می‌شود. هزار زندانی در این طرح آزاد می‌شوند.

انبارکی اظهار داشت: مشاوره و وکالت رایگان برای زندانیان و معسران در بند، اهدای کمک‌های حمایتی، معیشتی و مؤمنانه، احیای کانون‌های صلح و سازش در زندان‌ها و حضور هنرمندان و افراد مشهور در حوزه‌های مختلف هنری و ورزشی از جمله اقداماتی است که برای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد انجام شده‌است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان اضافه کرد: جلساتی با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و مدیران کل زندان‌ها در استان‌ها داشتیم و تفاهمنامه‌ای را به مرحله امضا رساندیم و بنا شد با استفاده از ظرفیت عظیم مجموعه بسیج حقوقدانان و با کمک بسیج سایر اقشار از جمله بسیج هنرمندان، ورزشکاران، طلاب و اصناف، این اقدام خداپسندانه انجام شود. همچنین به بقیه بسیج اصناف اعلام کردیم و از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد بانفوذ کمک گرفتیم. انبارکی اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که در ایام کرونا آغاز شد، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه به افراد نیازمند بود و بالغ بر ۷ میلیارد تومان در سه مرحله این اقدام انجام شد. وی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان یکی از سازمان‌های تابعه بسیج مستضعفین و بنا به مأموریت ذاتی متشکل از قضات، وکلا، سردفتران، کارشناسان رسمی دادگستری، استادان دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حقوق است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به چهار نگاه راهبردی در سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در سطح محلی موضوع حقوقیاران و طرح نهضت آگاه‌سازی و برنامه‌های احیای حقوق عامه و معاضدت‌های حقوقی مطرح است. در سطح استانی و ملی طرح‌هایی مانند آزادسازی زندانیان پیگیری می‌شود و در سطح بین‌المللی هم اقدامات ارزشمندی انجام شده‌است. وی درباره اقدامات بسیج حقوقدانان در سطح بین‌المللی گفت: بیش از ۵ هزار حقوقدان در نامه‌ای به حقوقدانان فرانسوی، توهین نشریه شارلی عبدو به نبی مکرم اسلام و حمایت‌های ابلیس پاریس امانوئل مکرون را تقبیح و محکوم کردند. همچنین بیش از ۵۰ همایش استانی با حضور نیرو‌های انقلابی از کشور‌های جهان اسلام در محکومیت عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر قدس با کشور‌های مرتجع عرب به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان درباره طرح «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: با توجه به شرایط کرونا این طرح به صورت مجازی دنبال می‌شود و تقریباً در همه مساجد کشور که در جوار پایگاه‌های مقاومت هستند، این طرح اجرا شده‌است.

انبارکی اظهار داشت: در هر کانون و پایگاه مقاومت بسیج بنا داریم یک حقوقدان پایه یک، دو و سه سازماندهی کنیم؛ اکنون بخش عمده این طرح انجام شده و قرار است همه مساجد کشور را پوشش دهیم، چنانکه تا سال گذشته حدود نیمی از مساجد کشور در راستای ارتقای نهضت آگاه‌سازی تحت پوشش قرار گرفته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار