کد خبر: 1028425
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
چهار مرد جوان که در جریان درگیری مسلحانه، مردی بدهکار را به قتل رسانده بودند، در جلسه دادگاه با ابراز پشیمانی درخواست گذشت کردند.
به گزارش «جوان» آذرماه سال ۹۷، مأموران پلیس ورامین از قتل مرد جوانی در یک نزاع دسته‌جمعی باخبر و راهی محل شدند. اولین شواهد نشان داد در آن درگیری کامبیز ۲۸ ساله با شلیک گلوله و ضربات قمه کشته شده است. همچنین مشخص شد دوست او به نام داریوش نیز بر اثر شلیک گلوله از ناحیه چشم چپ زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، داریوش بعد از بهبودی مورد تحقیق قرار گرفت و در اظهاراتش گفت: «آن شب کامبیز با چهار مرد جوان به نام‌های مهدی، ساسان، ایرج و محسن درگیر شد. در آن درگیری آن‌ها با اسلحه و قمه حمله کردند، سپس یکی از آن‌ها به نام مهدی با شلیک دو گلوله کامبیز را به قتل رساند و چشم مرا هم زخمی کرد. وقتی به بیمارستان منتقل شدم، چشم چپم به خاطر آسیبی که دیده بود، تخلیه شد.»
با طرح این شکایت و ثبت مشخصات متهمان، چهار مرد جوان شناسایی و دستگیر شدند. متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند و در روند بازجویی‌ها مهدی که عامل شلیک بود، گفت: «با کامبیز اختلاف مالی داشتم. او از پرداخت بدهی‌اش طفره می‌رفت تا اینکه فهمیدم در اینستاگرام کری‌خوانی کرده و قرار است با دوستانش به پیشوا بیاید.»
متهم ادامه داد: «از ساعت قرار آن‌ها باخبر شدم و همراه دوستانم سر قرار رفتیم. قبل از آن اسلحه وینچستری را که تهیه کرده بودم با خودم بردم. گمان می‌کردم با نشان دادن اسلحه کامبیز می‌ترسد و بدهی‌ام را پرداخت می‌کند. وقتی سر قرار رسیدیم کامبیز و دوستانش به محض دیدن ما حمله کردند و درگیری بالا گرفت. آنجا بود که دو تیر هوایی شلیک کردم که ناخواسته یکی از آن‌ها به پای مقتول خورد. وقتی کامبیز روی زمین افتاد دوستانم نیز با قمه به او حمله کردند.»
متهم در آخر گفت: «باور کنید من تیر‌ها را هوایی شلیک کردم و نمی‌دانم تیر دوم چطور به چشم داریوش برخورد کرد. من با او خصومتی نداشتم.»
بعد از ثبت اظهارات مهدی، دیگر متهمان نیز با تأیید این توضیحات جرمشان را انکار کردند و گفتند نمی‌دانند مقتول با ضربه چه کسی کشته شده است.
چهار متهم بنا به شواهد موجود به اتهام مشارکت در قتل راهی زندان شدند و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در اولین جلسه محاکمه که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، مهدی و ساسان در جلسه حاضر شدند، اما به خاطر غیبت دیگر متهمان، جلسه به تاریخ دیگری موکول شد تا اینکه صبح دیروز پرونده بار دیگر روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت.
ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند، سپس وکیل داریوش برای از دست دادن چشم موکلش درخواست دیه کرد.
در ادامه مهدی در جایگاه ایستاد و گفت: «قبول دارم با اسلحه شلیک کردم ولی باور کنید قصد قتل نداشتم. پشیمانم و درخواست گذشت دارم.»
سپس دیگر متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و رو به اولیای دم درخواست گذشت کردند و گفتند پشیمان هستند.
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار