کد خبر: 1028378
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ستادکل نیروهای مسلح:
ستادکل نیروهای مسلّح در بیانیه‌ای به‌مناسبت هفته بسیج تأکید کرد: امروز بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی به عنوان سرمایه عظیم انقلاب اسلامی برای گره‌گشایی از مشکلات و ... محسوب می شود.

سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را به آحاد ملت قهرمان ایران اسلامی به ویژه خیل عظیم بسیجیان مخلص، سلحشور و دریادل تبریک گفته و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد ارزشمند، تشکیل بسیج را از نقاط عطف انقلاب اسلامی، مظهر اراده مصمم ملت ایران در عرصه مقابله همه جانبه با تهدیدهای دشمنان و ساماندهی مشکلات مختلف کشور دانست.

در این بیانیه آمده است: حافظه تاریخی انقلاب اسلامی گواه آن است که فرمان تأسیس بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ توسط رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب اسلامی در شرایطی که استکبار جهانی تمامی ظرفیت‌های خود را برای نابودی نظام نوپا و نهضت اسلامی بکار گرفته بود؛ از بی‌نظیرترین پدیده‌ها بود که گذر زمان و رویارویی پیروزمندانه و سرافرازانه کشور در عرصه مقابله با تهدیدها و بحران‌های فراروی نظام و میهن اسلامی، عظمت و عمق راهبردی و تاریخ ساز آن را هویدا ساخت.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: امروز بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی برای مقابله با تهدیدهای سخت، با معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های همه جانبه و چند منظوره، به عنوان سرمایه عظیم انقلاب اسلامی برای خنثی سازی توطئه‌های سخت، نیمه سنگین و جنگ نرم دشمنان، گره گشایی از مشکلات و چالش‌های گوناگون و همچنین همت جهادی در حوزه سازندگی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات ناشی از بلایای طبیعی، دفاع از سلامت آحاد جامعه و ... محسوب می شود.

این بیانیه فرهنگ و تفکر بسیجی را نیاز همیشگی جامعه انقلابی و اسلامی ایران توصیف و با اشاره به شاخص‌های روحیه بسیجی و انقلابی، حضور فعال و تأثیرگذار در وقایع حساس و صحنه‌های مختلف نیاز کشور و جامعه را نشانه عقلانیت، درایت و زمان شناسی بسیج قلمداد و تصریح کرده است این نهاد مقدس و مردمی بعنوان مهمترین و شاخص‌ترین سرمایه اجتماعی نظام، نماد آمادگی و اقتدار همه جانبه ایران اسلامی و خط مقدم نقش‌آفرینی‌های ملی برای خلق حماسه‌های بزرگ پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی و تلاش در نیل به قله‌های رفیع عزت و عظمت جهانی و تمدن سازی بوده و نسخه‌ای موفق در سطح برخی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه که موجب اقتدار و ایستادگی جبهه مقاومت در برابر سلطه گران و تروریسم و تغییر شرایط به نفع امت اسلامی گردیده است.

این بیانیه در پایان با گرامی داشت سالروز شکل گرفتن شجره طیبه بسیج و تعظیم و تکریم مقام شامخ شهیدان و رزمندگان و سلحشوران بسیجی، تاکید کرده اند: بسیج برّنده ترین سلاح راهبردی و رمز پیروزی ملت ایران در برابر جبهه گسترده نظام استکباری دشمن به ویژه در شرایط خطیر، حساس و پیچیده کنونی است و به فضل الهی تحت هدایت حکیمانه ولی امر مسلمین فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) همچنان پشتوانه موفقیت و غرور ملی و اسلامی ایرانیان مؤمن و انقلابی در روند تکاملی و آرمانی ارزش‌های پایدار انقلاب اسلامی خواهد بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار