کد خبر: 1028299
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
گزارش «جوان» از پویش کمک‌های مؤمنانه ژیمناستیک‌کاران به خانواده‌های آسیب‌دیده از کووید ۱۹
ژیمناستیک‌کاران کشورمان دیروز در پویش کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های معیشتی را به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اهدا کردند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: خانه ژیمناستیک در خیابان ورزنده تهران دیروز میزبان کمک‌های مؤمنانه ژیمناست‌ها بود تا در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه فدراسیون‌های ورزشی در روز‌های کرونایی، دیروز نوبت به فدراسیون ژیمناستیک برسد که در مراسمی با تهیه بسته‌های معیشتی به یاری خانواده‌هایی بشتابد که شیوع ویروس کووید ۱۹، آن‌ها را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

کمک‌ها ادامه داشته باشد

زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با «جوان» درباره این مراسم اینطور توضیح می‌دهد: «پویش کمک‌های مؤمنانه را در راستای عمل به فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری از طرف فدراسیون ژیمناستیک با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران در هفته بسیج برگزار کردیم. در این پویش ۱۵۰ بسته معیشتی از طرف فدراسیون تهیه شده و هدفمان کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کروناست. امیدواریم بتوانیم کمکی هرچند بسیار اندک را برای امرار معاش این افراد تهیه کنیم.»

اینچه‌درگاهی درباره نقش فعال جامعه ورزش در پویش کمک‌های مؤمنانه هم می‌گوید: «بسیاری از هموطنان ما ایام سختی را از نظر امرارمعاش می‌گذرانند؛ کار شایسته‌ای است که نه تنها ورزشکاران، بلکه هر کسی با هر وسعی که دارد، سعی کند باری از دوش کسانی که کرونا بار آن‌ها را سنگین کرده است، بردارد و این کار از سوی هر کسی در هر سطحی صورت گیرد، پسندیده است.»

سعیدرضا کیخا، ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان که شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد هم در گفتگو با «جوان» با توجه به پویش کمک‌های مؤمنانه جامعه ژیمناستیک معتقد است که این حرکت‌ها باید ادامه داشته باشد: «مردم همواره به ورزشکاران و قهرمانان نگاه دیگری دارند و به آن‌ها به چشم یک الگو و پهلوان نگاه می‌کنند و توقع متفاوتی از آن‌ها نسبت به قشر‌های دیگر دارند. ورزشی‌ها هم در دوران کرونا با فعالیت‌های کمک‌رسانی که انجام داده‌اند، سربلند بوده‌اند و هم باعث شده‌اند بخش‌های دیگر جامعه به انجام کار خیر تشویق شوند. کمک‌های مؤمنانه حرکت خیلی خوبی است که برگزاری آن باید ادامه‌دار باشد.»

رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک نیز در گفتگو با «جوان» کمک مؤمنانه به بخشی از خانواده ورزش را که از کرونا دچار آسیب اقتصادی شده‌اند، حرکت بزرگی عنوان می‌کند: «شیوع کرونا سبب شده خیلی از سالن‌ها و باشگاه‌ها تعطیل و مربیان زیادی بیکار و خانه‌نشین شوند. متأسفانه پس از این تعطیلی، هیچ حمایتی از این مربیان و قشر بیکار شده ورزش نشده و تعدادی از آن‌ها می‌گویند بعد از کرونا دیگر سراغ ورزش نمی‌روند، چراکه بعد از بیکاری‌شان هیچ مسئولی سراغ آن‌ها را نگرفته است. به همین خاطر کمک‌های مؤمنانه حرکت بسیار بزرگی است که می‌تواند هرچند بخش کمی از مشکلات این مربیان را که قشر زحمتکشی هستند و همه وجودشان را برای آموزش و تربیت ورزشکاران گذاشته‌اند، جبران کند. کمک‌هایی که البته باید تدوام داشته باشد، چون مشخص نیست که کرونا چه زمانی از بین می‌رود.»

البته خیرخواه از مسئولان ورزش انتظار حمایت بیشتری از مربیان بیکار شده به دلیل کرونا را دارد: «انتظار داریم که علاوه بر این کمک‌ها، وزارت ورزش و دولت هم پا پیش بگذارند و از مربیان و افرادی که در ورزش پس از شیوع کرونا بیکار شده‌اند و هیچ بیمه و درآمدی ندارند، حمایت کنند.»

همدلی عملی ورزش با مردم

سردار یزدانی، رئیس تربیت بدنی ورزش تهران بزرگ که در مراسم پویش کمک‌های مؤمنانه جامعه ژیمناستیک شرکت کرده بود، نیز در گفتگو با «جوان» از ظرفیت بالای ورزش برای تداوم این کمک‌ها می‌گوید: «کمک‌های مؤمنانه از انتظارت حضرت آقاست که باید به آن جامه عمل بپوشانیم و تا ریشه کردن کرونا آن را ادامه دهیم. کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش باید نهادینه شود. با توجه به فدراسیون‌ها و نهاد‌های ورزشی متعدد و زیادی که داریم، در صورتی که هر کدام از این بخش‌ها در یک هفته‌ای داوطلب برگزاری این پویش‌ها شوند، می‌توانیم در تمام طول سال و هفته‌ای یک‌بار رزمایش کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش را برگزار کنیم.»

مهدی میرجلیلی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران هم در گفتگو با «جوان» از درخشیدن جامعه ورزش در رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه می‌گوید: «در بحث کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش خوش درخشید و در زمینه تحقق بیانات مقام معظم رهبری درباره انتظاراتی که ایشان در مورد کمک‌های مؤمنانه بیان کردند، جامعه ورزش هم به آن عمل کرد و در هفته بسیج شاهدیم که خانواده بزرگ ژیمناستیک به صورت دلی پای کار آمده و به قشر نیازمند و همنوعان خودشان کمک کردند که این جای تقدیر دارد.»

میرجلیلی این کمک‌ها را نشان‌دهنده همراهی جامعه ورزش با مردم می‌داند: «اینکه گفته می‌شود ورزشکاران پهلوان و جوانمردند، تنها یک شعار نیست، بلکه در عمل این رشادت و همت را امروز می‌بینیم که ژیمناستیک‌کاران آمدند و به همنوعان خودشان کمک کردند. به هر حال بخشی از باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند و این کمک‌ها ابتدا می‌تواند به بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا در ورزش اختصاص پیدا کند. از مهم‌ترین دستاورد‌های این کمک‌ها، حس همدلی و همراهی جامعه ورزش با مردم است و جامعه به این نتیجه می‌رسد که ورزشکاران در این اوضاع سخت بی‌تفاوت نیستند، به خصوص در جایی هم ورزشی‌ها در مسابقات مختلف به تشویق و همراهی مردم احتیاج دارند و این نشان می‌دهد که این ارتباط دوسویه است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار