کد خبر: 1028222
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
درویدیو کنفرانس بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان مطرح شد؛
آیین بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان و طرح توسعه و بهسازی فرودگاه بین المللی اصفهان باحضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و نمایندگان مجلس از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد:

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مراسم بهره برداری از  آزادراه شرق اصفهان و توسعه فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان، با حضور مجازی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام شد. کاهش 80 دقیقه ای زمان سفر بین استان های شمالی و جنوبی کشور، از جمله مزایای مهم بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان است. طرح توسعه و بهسازی فرودگاه شهید بهشتی نیز منجر به افزایش صددرصدی ظرفیت پارکینگ هواپیما و  توسعه 9 هزار مترمربعی ظرفیت ترمینال پروازهای بین المللی شده است.

پروژه آزادراه شرق اصفهان و طرح توسعه و بهسازی فرودگاه اصفهان توسط رئیس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهر سازی، استاندار اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و  نمایندگان مجلس افتتاح شد.

آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که از شریان های مهم مواصلاتی کشور است، دو آزادراه  نطنز- کاشان – اصفهان و  آزاد راه اصفهان-شیراز را به هم  وصل می کند. ارزش روز این پروژه، قریب به 1800 میلیارد تومان و طول قطعه های یک و دو این آزاد راه ، 63 کیلومتر است.

 با افتتاح آزادراه شرق اصفهان، مسیر عبوری از استان های جنوبی کشور به سمت استان های شمالی، با کاهش 50 کیلومتری روبه رو خواهد شد که کوتاه شدن 80 دقیقه ای زمان سفر بین این استان ها را در پی خواهد داشت. از دیگر مزایای مهم این پروژه، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان است.

کنارگذر شرق اصفهان کمک بزرگی به کاهش بارترافیکی عبوری از شمال این استان خواهد کرد و کاهش آلودگی هوا  و بهبود کیفیت هوای اصفهان نیز از جمله فواید برجسته آغاز به کار این آزادراه است.

طرح توسعه و بهسازی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، نیز طرح دیگری بود که به طور همزمان افتتاح شد. این طرح حاوی دوپروژه؛ از جمله احداث و تکمیل ترمینال پروازهای بین المللی و تاسیسات مربوطه به ارزش روز 188 میلیارد تومان و همچنین، توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیما به ارزش 265 میلیارد تومان است که  در این مراسم بهره برداری شد.

با آغاز بهره برداری از این دو طرح، ظرفیت ترمینال پروازهای بین المللی فرودگاه اصفهان از 6 هزار مترمربع به 15 هزار مترمربع افزایش یافته که درنتیجه آن، تعداد پروازهای بین المللی همزمان این فرودگاه، از دو پرواز در ساعت به 5 پرواز همزمان خواهد رسید. علاوه بر این، ظرفیت جابه جایی مسافر، از 2.5 میلیون به 3.5 میلیون مسافر داخلی و خارجی بهبود پیدا کرده است.

در پی افتتاح این پروژه ها، ظرفیت پارکینگ هواپیما در فرودگاه اصفهان نیز افزایش صددرصدی پیدا کرده است؛ با این حساب، با توجه به شرایط جغرافیایی استان اصفهان و مرکزیت این شهر، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در صورت  نیاز و در موقع بحرانی می تواند به عنوان فرودگاه جایگزین در سطح ملی استفاده شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر