کد خبر: 1028143
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای سالانه در آبان‌ماه‌١٣٩٩ به عدد ۴ /۴۶ درصد رسیده و نرخ تورم نقطه‌ای ماهانه در مقایسه با ماه قبل ٥‌واحد درصد افزایش یافته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه آبان‌ماه‌١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به ٢٩ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، ۸/ ۱ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در آبان‌ماه‌١٣٩٩ به عدد ۴/ ۴۶ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۴/ ۴۶‌بیشتر از آبان‌١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم نقطه‌ای آبان‌ماه‌١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ٥‌واحد درصد افزایش یافته است.
 
نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۱۶ /۱ واحد درصدی به ۶/ ۵۶ درصد و گروه «کالا‌های غیر‌خوراکی و خدمات» با کاهش ۱/ ۰ واحد درصدی به ۸/ ۴۱ درصد رسیده است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوار‌های شهری ۷ /۴۵ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۴ /۴ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۳/ ۵۰ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۱/ ۸ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه‌آبان‌١٣٩٩ به ۲/ ۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۸/ ۱ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ۱۳ درصد و ۶/ ۱‌درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری ۷/ ۴ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، ۴ /۲ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۶/ ۷ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۷/ ۰ واحد درصد افزایش داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار