کد خبر: 1027886
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: کره جنوبی بدون هیچ دلیل منطقی و بر خلاف قواعد بین المللی دارایی‌های ایران را مسدود کرده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بلوکه شدن پول‌های ایران در کره جنوبی، گفت: در حدود ۸ میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان بدون هیچ دلیل منطقی و بر خلاف قواعد بین المللی در کره جنوبی مسدود شده است.

وی در همین راستا، افزود: کره جنوبی تحت نفوذ و سلطه آمریکا قرار دارد و این اقدام خلاف قاعده بین المللی را تحت فشار آمریکا انجام داده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بخش دیگری از پول‌های ایران نیز در چند کشور دیگر بلوکه شده است، ادامه داد:ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مسئولان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی دعوت کردیم تا توضیح دهند که برای آزاد کردن و بازگرداندن این پول‌ها چه اقداماتی انجام داده اند که آن‌ها عنوان کردند هیچ دلیل قانونی برای مسدود شدن دارایی‌های ایران وجود ندارد و در نهایت اظهار کردند که در این زمینه فعال هستند.

حیدری با تاکید بر اینکه کره جنوبی با این اقدام در واقع حق یک کشور و ملت را تضییع کرده است، اظهار داشت: مجلس به عنوان مدافع حقوق ملت پیگیر این سرمایه‌ها و بازگرداندن آن به کشور است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون پرونده پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی است، گفت: نمایندگان در تلاش هستند از بعد نظارتی قوه مقننه به این موضوع بپردازند تا از ضایع شدن حقوق مردم کشورمان جلوگیری شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار