کد خبر: 1027756
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
مهدی طغیانی، گفت: قوانین خوبی مانند رفع موانع تولید و تسهیل در حوزه تولید وجود دارد که توانسته ایرادات مهم در روند فعالیت کسب و کارها را مرتفع سازد، با وجود این، کماکان در حوزه اجرای قوانین شاهد مشکلات جدی هستیم.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به تکانه های جدی اقتصاد کشور در سال 97 گفت: این تکانه ناشی از فشار روانی خروج آمریکا از برجام و  موضع دفاعی فعالان اقتصادی در این حوزه بود که  دولت را به اتخاذ ترتیبات متفاوت در حوزه مدیریت اقتصاد؛ به ویژه حوزه نرخ ارز مجبور نمود.

طغیانی نتیجه اقدامات دولت در این برهه را ثبات نرخ ارز علی رغم اتفاقات ویژه در سال 98 دانست.

وی بروز پاندمی کرونا در سال 99 را منجر به کاهش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور بیان و تصریح کرد: بر اساس این اتفاقات در سال 99 با افزایش شدید نرخ ارز و قیمت کالاها و سختی و تنگی معیشت مردم مواجه شدیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: به دلیل یکسان بودن اصول رئیس جمهور فعلی آمریکا با ترامپ و متفاوت نشدن شرایط اقتصاد سیاسی کشور، موضوع تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران موضوعی ثانوی است؛ زیرا در استفاده از ظرفیت های داخل در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور جای هیچ مسامحه ای نیست.

وی از راه اندازی سامانه G4B در حوزه اصناف و پیگیری نمایندگان مجلس برای راه اندازی این سامانه در حوزه های دیگر خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ریشه عملیاتی نشدن سامانه های مختلف در حوزه کسب و کارها را مسایل فرهنگی دانست و افزود: بروکراسی اداری اجازه فعالیت های سامانه ای را مختل کرده است.

وی تاکید کرد: به جد پیگیر مشکلات حوزه کسب و کار در داخل کشور هستیم.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه 37 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بیکار هستند، حدود 60 درصد این میزان را مربوط به بانوان دانست.

طغیانی تهیه پیش نویسی از سوی اتاق اصفهان خطاب به مجلس برای کمک به تقویت و تسریع فعالیت های اقتصادی و اجتماعی بانوان و ارزش آفرینی آنها در حوزه اقتصاد و پیگیری آن توسط نمایندگان مجلس را در رفع مشکلات این قشر مهم ارزیابی نمود.

در ابتدای این نشست نیز فرشته امینی، رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی و کسب و کار بانوان و خانواده، هدف از برگزاری این جلسه را طرح موضوعات و مشکلات مبتلابه بانوان کارآفرین عنوان و تصریح کرد: مشکلات بانوان و آقایان در حوزه کسب و کار متفاوت نیست؛ اما به دلیل اینکه بانوان بعضا تاب آوری کمتر داشته و در دنیای کسب و کار جدید الورود هستند، نیازمند تبعیض مثبت و دلگرمی هایی در این حوزه هستند.

وی آشنایی نمایندگان مجلس با امور مربوط به کسب و کار بانوان را موجب برنامه ریزی های دقیقی در این حوزه دانست.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در سال های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، تحریم ها و بدهی سازمان های دولتی، شاهد تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای بانوان هستیم، بنبراین، لازم است این امر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امینی مشکلات مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی در ماه های اخیر، قوانین لحظه ای و تغییر مکرر سامانه ها را  از جمله مشکلات فعالان اقتصادی دانست و تاکید کرد: ضعف قوانین در فضای کار اشتراکی، مهم ترین معضل کسب و کارهای نوپاست.

 وی با تاکید بر اینکه امروز صاحبان کسب و کارها بیش از هر عاملی نیازمند امید به آینده و احساس ثبات هستند، افزود: در این شرایط نقش نمایندگان مجلس در حوزه قانونگذاری و ایجاد احساس مثبت در صاحبان کسب و کار بسیار مهم است.

در ادامه احسان شهیر، مدیر مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری جلساتی مستمر با بانوان فعال اقتصادی با حضور مسئولین حاکمیتی برای ایجاد تحول در چرخه اقتصادی استان در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد. وی تقبل هزینه های آموزشی تسهیلگران روستایی و کمک به جذب سرمایه گذاران برای حمایت از کسب و کارهای ایجاد شده در روستاها، برگزاری رویدادی در حوزه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه در هفته جهانی کارآفرینی با مشارکت دستگاه های دولتی و خصوصی به منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا و برگزاری وبینارهای آموزشی با بهره گیری از اساتید مجرب را از جمله اقدامات صورت گرفته در اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد. وی ارایه سرفصل های موردنیاز کسب و کارها به اتاق بازرگانی و برگزاری جلسات آموزشی در محل بنگاه اقتصادی را یکی از اقدامات اتاق اصفهان برای توانمندسازی فعالان اقتصادی استان عنوان کرد.  

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار