کد خبر: 1027704
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
امسال هفته بسیج در استان‌های ایران با برنامه‌های ویژه‌ای همراه است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و صدماتی که به اقشار مختلف جامعه وارد کرده است این برنامه‌ها با محوریت حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر از این ویروس در دستور کار قرار دارد. در همین راستا و در استان اردبیل برنامه‌های مختلفی برای رساندن کمک‌ها به خانواده‌های بی‌بضاعت تدوین شده و در آذربایجان‌غربی نیز پروژه‌های محرومیت‌زدایی در جهت ساخت خانه و سرپناه برای خانواده‌های محروم در حال اجراست.
محمدرضا هاديلو
سرویس ایران جوان آنلاین:  در آستانه هفته بسیج، تمام استان‌ها برنامه‌های ویژه خود را برای این هفته اعلام کردند که نقطه مشترک و مهم آن توجه به بحث کرونا و حمایت از اقشار محروم و بی‌بضاعت و آسیب‌دیدگان از کروناست. بر همین اساس اردبیل شاهد اجرای ۳۰۰ برنامه خواهد بود که به گفته معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس (ع) این استان، هم زمان با گرامیداشت هفته بسیج در اردبیل ۳۰۰ عنوان برنامه با محوریت حمایت از قشر‌های آسیب‌پذیر از ویروس کرونا برگزار می‌شود. اصغر عباس‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه تا ۶ آذرماه در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود، گفت: «در طول این هفته برنامه‌هایی با محوریت فرهنگی و هنری نیز در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.»

وی حضور بسیج در صحنه‌های خدمت‌رسانی را بی‌منت عنوان کرد و افزود: «شجره طیبه بسیج یادگار حضرت امام خمینی (ره) برای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه جهاد در بین مردم ایجاد شده است.» معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با سراسر جهان و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم اشاره کرد و گفت: «بسیج در خدمت‌رسانی به مردم در زمان‌های مختلف آمادگی کامل داشته و از اولین روز‌های شیوع کرونا در صف مقدم مقابله با این ویروس قرار داشت.»

عباس‌زاده از برگزاری مجازی و غیر حضوری مراسم هفته بسیج امسال به خاطر شیوع کرونا خبر داد و تصریح کرد: «اعزام اکیپ‌های ویزیت رایگان به مناطق نیازمند و نیز توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا از برنامه‌های این هفته خواهد بود.» وی ایجاد امید در بین مردم را از اهداف برنامه‌های بسیج عنوان کرد و افزود: «در شرایط سخت اقتصادی و نیز تحریم‌های ظالمانه دشمنان مردم نیازمند به حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حمایتی هستند که بسیج نیز در کنار این دستگاه‌ها در خط مقدم دستگیری از مردم قرار دارد.» معاون فرهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از توزیع بسته‌های غذایی در بین نیازمندان، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود در قالب طرح آبروی محله و افتخار کوچه‌ها به عنوان عمده برنامه‌های هفته بسیج در سال‌جاری یاد کرد. عباس‌زاده به برگزاری الکترونیکی «جشنواره جهادگران علم و فناوری» برای معرفی و تجلیل از منتخبین این حوزه نیز اشاره کرده و گفت: «همزمان با سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گردهمایی بسیجیان استان اردبیل هم زمان با سراسر کشور به صورت مجازی و با شعار «بسیج در تداوم انقلاب و هم‌راستا با نهضت عاشورا» برگزار می‌شود.»

آغاز اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی

با شروه هفته بسیج عملیات ساخت چند پروژه محرومیت‌زدایی در نقده آغاز می‌شود. فرمانده حوزه شهری ثارالله نقده در آذربایجان‌غربی از آغاز اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی همزمان با هفته بسیج در این شهرستان خبرداد و گفت: «گروه‌های جهادی حوزه شهری ثارالله با همت مضاعف وارد عمل شدند و در این راستا یک واحد مسکونی برای یک خانواده بی‌بضاعت و دارای دو معلول ساختند و چند پروژه نیز از این هفته کار عملیاتی‌شان آغاز می‌شود.» سرگرد حصیری ادامه داد: «این حوزه دارای ۹ گروه جهادی جغرافیا محور می‌باشد که در طول سال در راستای ارائه خدمات آموزشی، عمرانی، محرومیت‌زدایی، توزیع سبد کالا، غذای گرم، بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی شهر اقدام می‌کنند.» این مسئول به اقدامات دیگر گروه جهادی اشاره کرد و افزود: «این حوزه در راستای اجرای طرح هر مسجد یک سنگر سلامت گام بلندی برداشته است و با به کارگیری ۱۳ گروه در ۱۳ مسجد محله نسبت به ارائه خدمات در قالب سفیران سلامت اقدام خواهد کرد.»

کمی آنطرف‌تر یعنی در پیرانشهر نیز عملیات راه‌سازی در مناطق روستایی این شهرستان آغاز شده است. پروژه راه‌سازی در مناطق روستایی پیرانشهر با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی این شهرستان اجرایی شده است که این پروژه با همکاری اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان همراه است.

هم اکنون مراحل جاده‌سازی و شن‌ریزی روستای برده کوره به طول چهار کیلومتر توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پیرانشهر و اعضای جهادی روستا پیش می‌رود. جاده مورد نظر در فصول بارندگی و سرد سال غیرقابل تردد بود، که یکی از مشکلات چهار روستا مام هیبه، برده کوره، دشت گندمان و بدرآباد در فصول سرد به شمار می‌آمد که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان و اعضای گروه جهادی، متنفذین و ریش سفیدان روستا جاده‌ای در این خطه در حال احداث است. این پروژه طی چند روز آینده به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار