کد خبر: 1027654
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تأکید کرد نظامیان تروریست آمریکایی باید هر چه سریع‌تر از خاک عراق خارج شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «فاضل جابر» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که باید به حضور نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور پایان داده شود.

جابر به پایگاه خبری المعلومه گفت که «حاکمیت ملی [عراق] در سایه حضور نیروهای آمریکایی و به رسمیت نشناختن تصمیم ملت، از دست رفته است.».

تروریستهای آمریکایی دی ماه 1398، در جریان حمله هوایی به فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساندند.

پارلمان عراق پس از شهادت سلیمانی و المهندس، با اکثریت آراء، خراج نیروهای خارجی بالاخص عناصر آمریکایی را تصویب کرد، ولی به خاطر اعمال فشار واشنگتن و عناصر داخلی وابسته به این کشور در عراق، این مصوبه اجرایی نشده است.

جابر با بیان اینکه با حضور نظامیان آمریکا، هیچ کس نباید از حاکمیت عراق، سخن بگوید، خاطر نشان کرد، هر کشوری که در آن پایگاههای نظامی [خارجی] داشته باشد و حریم هوایی آن، برای یک کشور خاص، آزاد باشد، یقینا حاکمیت خود را از دست داده است.

وی تأکید کرد که این مسئله درباره حضور آمریکا در عراق صدق می‌کند و سفارت آمریکا نیز که بزرگترین سفارت در جان به شمار می‌رود، از نظر عرف دیپلماتیک یک مسئله عجیب است.

این نماینده الفتح گفت که باید تعداد عناصر حاضر در سفارت آمریکا کاهش پیدا کند و از دولت و فراکسیونهای سیاسی عراق خواست که با فعالیت جدی، آمریکاییها را مجبور کنند که تا آخرین سرباز خود را از عراق خارج کنند.

جابر در پایان خاطر نشان کرد، این مسئله، اجرای مطالبات ملت عراق است که نمایندگان آنان، این مصوبه را تصویب کردند

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار