کد خبر: 1027572
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
زمانی که باید چک ۱۲۰ میلیارد تومانی نوبخت در شرایط بسیار حساس و نفس‌گیر کرونایی برای به ثمرنشستن چنین بیمارستانی نقد می‌شد تا نفعش هم برای استان هم برای بیماران می‌رسید یک‌دفعه ورق برگشت و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی مازندران خبر از عدم تامین اعتبار این پروژه را که جزو مصوبات از قبل برنامه‌ریزی نشده بود خبر داد و گفت از ابتدا این پروژه جزو سفر نبوده است و با فشار‌های فراوان این بازدید صورت گرفت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرداد ماه امسال بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری که به مازندران داشت قول اتمام برخی از پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم در استان مازندران داد و این روز‌ها خبر‌هایی از سوی استاندار و رئیس مدیریت برنامه‌ریزی مازندران مبنی بر اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبار سفر نوبخت به پروژه‌هایی وعده داده شده به گوش می‌رسد.

استاندار مازندران همچنین اختصاص این اعتبار را برای تالار مرکزی، کارخانه زباله‌سوز، کتابخانه عمومی و جاده دسترسی فرودگاه ساری می‌دهد، اما خبری از اختصاص اعتبار بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی مازندران نبوده است.

عصر مردادماه امسال بود که استاندار، نمایندگان مجلس و مسؤولین استانی، نوبخت را برای بازدید از بزرگترین بیمارستان در حال ساخت استان مازندران همراهی کردند و در این بازدید چند ساعته وعده وعید‌هایی از سوی استاندار مبنی بر تکمیل این بیمارستان تا بهار سال آینده و قول تامین اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی نوبخت به استاندار داده شد.

اما در زمانی که باید چک ۱۲۰ میلیارد تومانی نوبخت در شرایط بسیار حساس و نفس‌گیر کرونایی برای به ثمرنشستن چنین بیمارستانی نقد می‌شد تا نفعش هم برای استان هم برای بیماران می‌رسید که یک‌دفعه ورق برگشت و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی مازندران خبر از عدم تامین اعتبار این پروژه را که جزو مصوبات از قبل برنامه‌ریزی نشده بود خبر داد و گفت از ابتدا این پروژه جزو سفر نبوده است و با فشار‌های فراوان این بازدید صورت گرفت.

آقای استاندار اگر این پروژه جزو مصوبات و سفر شما نبوده، اما وقتی در این مکان حضور پیدا می‌کنید و قول تکمیل ان را با صراحت می‌دهید شما مسؤول گفته‌های خود هستید و مردم از مطالبات خود نخواهند گذشت.

این خبرگزاری به دنبال مطالبه‌گری مردم از سوی استاندار است که اگر قولی می‌دهد باید به عنوان شخص اول استان بر روی حرف خود بماند و پاسخگوی مطالبات مردمی باشید و حال سوال ما از آقای حسین‌زادگان این است که به نظر شما آیا در چنین شرایطی که نیاز به واحد درمانی در استان است و باید تلاش جدی در خصوص تامین اعتبار و به بهره‌برداری رساندن چنین پروژه بزرگ و عظیمی در استان می‌کردید بهتر نبود وقت خود را صرف آن می‌کردید؟

آیا در این شرایط که معلوم نیست این ویروس منحوس چند سالی کشور را درگیر خواهد کرد احداث بیمارستان ارجحیت داشت یا پروژه‌های دیگر! آیا در این شرایط نباید تلاشی برای تخصیص اعتبار تکمیل بیمارستان صورت می‌گرفت؟

جناب آقای استاندار آیا اولویت‌های مهم استان را شناسایی کرده‌اید؟ وقتی‌که این سوال در ذهن‌مان شکل می‌گیرد ناخواآگاه جواب‌مان را اینطور می‌گیریم که اگر اولویت استان برای‌تان مهم بود حتما وقت خود را صرف اختصاص اعتبار برای بیمارستان آنهم در شرایط کرونایی می‌کردید و خود را متعهد به بهره‌برداری رساندن آن می‌کردید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید خود از این پروژه عمرانی در ساری اینطور وعده داده که در صورت تعهد استان مبنی بر پایان پروژه در بهار سال آینده، کل اعتبار مورد نیاز تامین شود و حال اکنون خبری از تخصیص اعتبار به این پروژه نیست و نشان دهنده این است اولویت‌های مهم استان برای آقای استاندار ارجح نیست و حاضر به تحمل فشار و سختی برای پیگیری این پروژه نبوده است؛ که با توجه به مسن و کوچک بودن بیمارستان‌های فعال استان مازندران، تکمیل این واحد درمانی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات درمانی و کمبود فضای درمانی را به خصوص در دوران کرونایی از دوش درمانگران و حوزه سلامت استان بردارد.

آقای حسین زادگان در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اینطور وعده داد که ما در داخل استان تمام ظرفیت‌های پیمانکاری را برای تکمیل این پروژه به کار خواهیم گرفت و قطعا نیز پیش از پایان بهار سال آینده این پروژه مهم درمانی که می‌تواند حدود یک میلیون جمعیت استانی را زیرپوشش خدمات‌رسانی خود قرار دهد، تکمیل می‌کنیم، اما باید گفت آقای استاندار حتی حرف خودش را هم نقد می‌کند.

در پایان باید گفت آقای استاندار شما نه تنها مسؤول گفته‌های خود و وعده و وعید‌هایی که می‌دهید هستید بلکه مسؤول مطالبات مردمی از سوی مقامات بالادستی هم هستید و وقتی در این مسند قرار گرفتید تلاش‌تان باید برای پیشرفت استان و تمرکزتان بر روی پروژه‌های اولیت‌دار و کارساز باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساری هم نباید دست روی دست بگذارند و از پروژه‌های استان خود غافل باشند تا بیمارستانی که به‌عنوان پیشرفته‌ترین بیمارستان و به‌عنوان بزرگترین بیمارستان در استان از آن یاد می‌شود همانند ورزشگاه ۶ هزار نفری در روستای ماهفروجک بیش از ۲۰ سال خاک بخورد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار