کد خبر: 1027541
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
وزیر امور خارجه سوریه که از حامیان قدرتمند مقاومت در برابر تحریم‌های امریکا و اشغالگری صهیونیست‌ها بود، دار فانی را وداع گفت. منابع آگاه از امکان جانشینی معاون وی خبر می‌دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ولید بن محی‌الدین المعلم، وزیر امور خارجه سوریه بامداد روز دو شنبه در سن ۷۹ سالگی در پی مشکلات قلبی درگذشت. المعلم همواره علیه امریکا و محور غربی-عربی- صهیونیستی، تأکید داشت که همه کشور‌هایی که تحت تحریم‌های ظالمانه امریکا قرار دارند باید یک جبهه واحد برای مقابله با این تحریم‌ها تشکیل دهند. المعلم ترکیه را نیز یکی از حامیان اصلی تروریست‌ها در سوریه و منطقه می‌دانست که خاک سوریه را اشغال کرده است. وزیر خارجه فقید سوریه همیشه حضور نیرو‌های امریکایی و ترک را در خاک سوریه غیرقانونی و به معنای کامل کلمه اشغالگری می‌دانست و معتقد بود که سوریه از هیچ تلاش و ابزاری برای پایان دادن به این اشغالگری فروگذاری نخواهد کرد.»

وی درباره منطقه جولان اشغالی نیز تأکید داشت که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون دست به تخلفات گسترده در جولان سوریه زده، اما شرایط هر چه برای سوریه سخت باشد بالاخره روزی فرا می‌رسد که دمشق وضعیت فعلی را تغییر خواهد داد و سوریه تأکید می‌کند که جولان سوری بوده و سوری خواهد ماند. المعلم همواره تأکید داشت که بحران سوریه، معلول دخالت‌های غربی- عربی است که هدفی جز اشغال این کشور ندارد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درگذشت المعلم را تسلیت گفت. حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مرحوم آقای المعلم معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه، صدای گویای دیپلماسی سوریه در مقابله با جنگ‌افروزان تروریسم و صهیونیسم در این کشور و منطقه بود. تسلیت!»

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه احتمالی

یک منبع در دولت سوریه در مورد فردی که عهده‌دار سکان وزارت امور خارجه سوریه خواهد شد، به خبرگزاری رویترزگفت: «بعد از درگذشت ولید المعلم، پیش‌بینی می‌شود فیصل مقداد، معاونش به عنوان وزیر خارجه جدید تعیین شود.» مقداد فعالیت دیپلماتیک را در وزارت خارجه از سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. در سال ۱۹۹۵ به هیئت دائم سوریه در سازمان ملل پیوست و نماینده سوریه در تعدادی از کنفرانس‌های بین‌المللی است. وی به عنوان معاون نماینده دائم و نماینده سوریه در شورای امنیت تعیین شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار