کد خبر: 1027465
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
در وبینار بررسی چگونگی حمل هوایی کالا عنوان شد:
در وبینار بررسی چگونگی حمل هوایی کالا و معرفی ظرفیت‌های فرودگاه شهید بهشتی عنوان شد: تعداد پرواز باری انجام شده (سورتی) از پایانه بار فرودگاه شهید بهشتی، درکمتر از هفت ماه که با بحران شیوع کرونا نیز همزمان بوده است، ۱۳۵ پرواز بوده است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، در این وبینار که به همت کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات برگزار شد، به تشریح فرآیند حمل هوایی کالا و معرفی ظرفیت های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و پایانه بار این فرودگاه  پرداخته شد. 

در میان روش های گوناگون حمل کالا، از حمل هوایی بار به عنوان یک روش مطلوب یاد شد که مزایای زیادی از قبیل:  سرعت بخشیدن به فرآیند حمل کالا، زمانبندی دقیق و قابل اعتماد برای ارسال و دریافت کالا، قابلیت ارسال به تمام نقاط دنیا، امنیت بالا، کاهش نیاز به انبارداری، حق بیمه پایین، قابلیت پیگیری موقعیت بار در هر لحظه و ارزان ترین و مطمئن ترین روش برای ارسال کالاهای با ارزش و کم حجم را دارد.

پایانه بار هوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، به همت اتاق بازرگانی اصفهان و پیگیری های فراوان بخش خصوصی با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی بهره برداری شد و امکان ارسال بار به هر مقصدی و دریافت از هرمقصدی، از مهم ترین مزیت‌های این پایانه است.

پایانه بار هوایی فرودگاه شهید بهشتی، در مقایسه با سایر فرودگاه های کشور از ظرفیت و امکانات و خدمات لجستیکی قابل قبول و مناسبی برخوردار است. این کارگوترمینال از لحاظ امکانات سردخانه ای و وسعت آن نیز، در فرودگاه های کشور رتبه ممتاز را دراختیار دارد.

حضور گمرک در محل فرودگاه، بازرسی دقیق بار توسط دستگاه ایکس  ری، بررسی فیزیکی و استفاده از سگ های مواد یاب و خدمات امنیتی، از دیگر امکانات این پایانه بار است.

چگونگی فرآیند حمل هوایی کالا، از دیگر موضوعاتی بود که در این وبینار به آن پرداخته شد. مراجعه به آژانس حمل بار در مبدا، مراجعه به گمرک جهت تایید بار، اقدامات مربوط به مدیریت و هندلینگ بار و درنهایت، انتقال بار توسط شرکت هواپیمایی، از جمله مراحلی است که در روند ارسال هوایی کالا اتفاق می افتد. در مقصد نیز این مراحل به طور معکوس انجام می شود تا در نهایت بار به گیرنده مورد نظر برسد.

طبق آمار گزارش شده از  پایانه بار این فرودگاه، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون، 135 پرواز باری، انجام و در این پروازها  قریب به 2500 تن بار به ارزش حدود  10 میلیون دلار منتقل شده است.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار