کد خبر: 1027386
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی؛
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسائل گرمایشی گفت: همزمان با ورود اولین جبهه هوای سرد به استان، ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مصرف شده است.

حسن افتخاری با اعلام این مطلب اظهار کرد: از مجموع آمار اعلام شده، 37 میلیون و 900 هزار مترمکعب در روز چهارشنبه بیست و یکم، 39 میلیون و 900 هزار مترمکعب در روز پنجشنبه بیست و دوم و روز جمعه بیست و سوم آبان ماه امسال هم با 42 میلیون و 600 هزار مترمکعب بیشترین آمار مصرف گاز طبیعی استان را در سه روز گذشته به ثبت رساند.

وی با اشاره به افزایش استفاده از وسائل گرمایشی در بخش خانگی گفت: درخواست ما از هم استانی های گرامی رعایت نکات ایمنی در روزهای سرد سال برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار است. بر اساس آمارها و تحلیل‌های ارایه‌شده، بخش عمده ای از علل وقوع حوادث منجر به مرگ مربوط به استفاده نامناسب از دودکش ها است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: مهمترین اقدام درباره دودکش بخاری، اطمینان از باز بودن مسیر، استفاده از کلاهک H و تست گرم بودن لوله ها با لمس دست می باشد. استفاده از لوله های آکاردئونی(خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز هم اقدامی خطرناک است. در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با کمترین تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده کرد. یادآور می شود؛ شرکت گاز استان خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی دو میلیون و 400 هزار مشترک شهری و روستایی را بر عهده دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار