کد خبر: 1027284
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه خبر داد:
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه از افزایش تولید 30 درصدی جذب و فرآوری چغندرقند در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

احسان‌الله اژدری، مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز گفت: این شرکت هفتاد سال در زمینه تولید قند و شکر در کشور فعالیت می‌کند و خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته توانسته 30 درصد چغندرقند بیشتری جذب و فرآوری کند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کم آبی حاکم در کشور، همچنین سیاست‌های قیمت‌گذاری‌ دولتی، رغبت کشاورزان برای تولید چغندر کمتر شده و کشور با کاهش تولید چغندر مواجه است.
اژدری با بیان اینکه سال گذشته 20 هزار تن شکر تولید کردیم، گفت: بخشی از تولید کارخانه‌های قند به تصفیه شکر خام اختصاص یافت و از همین رو سال گذشته در مجموع حدود 100 هزار تن شکر تولید شده است.
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه همچنین به تنوع‌بخشی در زمینه تولیدات نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم در تولید شکر، فرآورده‌های جنبی و کم خطرتری را با استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان و تحقیقات و مطالعات تولید کنیم.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به انتخاب شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: انتخاب شعارهایی با محوریت اقتصاد در ده سال گذشته، نشان‌دهنده دغدغه ایشان در مسائل اقتصادی است از این‌رو شرکت قند تربت حیدریه در راستای جهش تولید باید سرعت ده برابری را در فعالیت‌ها داشته باشد.
اژدری افزود: به لحاظ کمیت ما افزایش30 درصدی تولید را داشتیم و به لحاظ کیفت تولید نیز در تلاش هستیم شاخصه‌های تولید را ارتقا دهیم.
وی در ادامه با اشاره به اثرات زیست محيطي و بهداشتي کارخانه‌های قند ابراز کرد: با آغاز فصل تولید، این شرکت سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی انجام داده است و از سال 98 توانسته ضوابط زیست محیطی و استانداردهای مورد قبول در خصوص خروجی پس‌آب‌ها، دود، آلودگی‌های صوتی و بو را رعایت کند.
مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه به رعایت مسائل بهداشتی در شرایط کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث رعایت نکات بهداشتی در ایام کرونا تابع ضوابطی هستیم که اداره بهداشت تعیین کرده است؛ در همین راستا با توزیع ماسک، رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و سایر نکات بهداشتی توانستیم این بیماری را در این شرکت کنترل کنیم و خوشبختانه تاکنون موردی مشاهده نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار