کد خبر: 1027174
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
سیزدهمین جلسه دادگاه محمد امامی امروز به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رسیدگی به سیزدهمین جلسه دادگاه متهم محمد امامی و دیگر متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

در ابتدای جلسه متهم نادر دولتشاهی در جایگاه مخصوص قرار گرفت و گفت: ما قصد فراری دادن آقای پرویز نسترن تهرانی را نداشتیم بلکه او برای سفر به ترکیه رفته بود و البته بازگشت.

وی ادامه داد: من تمام حرف‌ها را به صورت دقیق زده‌ام و اگر باز هم بخواهید حرفهایم را می‌زنم از شما می‌خواهم که استعلام‌شرکت را بگیرید من درباره قیر هیچ اطلاعی ندارم.

در ادامه نماینده دادستان گفت: شما هم آقای امامی و هم فرزانه راد را دقیق می‌شناختید و می‌دانستید که تصمیم‌گیران و مدیران شرکت این افراد هستند.

وی ادامه داد: نادر دولتشاهی دستورات آقای فرزان راد را اجرا می‌کرده و کار او مالی بوده است و مسئولیت امور مالی فرزان راد را بر عهده داشته است و آقای دولتشاهی اداره چند شرکت کاغذی که مدیران بی‌بضاعت داشته‌اند را انجام می‌داده است.

نماینده دادستان گفت: کار دولتشاهی پاس کردن چک‌ها بوده است و دولتشاهی پس از پاس کردن چک‌ها پول را به مهدی محمدی می‌داده است و یکی دیگر از کار‌های دولت شاهی در بحث نهاد‌های دامی و فروش گندم بوده است.

وی گفت: آقای دولتشاهی می‌گوید که فقط کار مالی انجام می‌داده اید، اما سوال من این است که آیا شما شناختی از مدیران شرکت‌ها نداشتید؟ خودتان در دادسرا گفتید دستورات از امامی و فرزان راد صادر می‌شده و به همین دلیل علمی شما معاون هستید.

قاضی مسعودی مقام پرسید: چه کسی شما را منصوب کرده است.

متهم دولتشاهی گفت: من امامی را می‌شناختم و او را دیده بودم در مواجهات حضوری با مدیران بانک آقایان گفتند که شرکت‌ها برای صندوق بوده و پشت آن غندالی و امامی بودند.

وی ادامه داد: آقای کریمی با قرارداد مشاوره مالی مرا منصوب کرد.

قاضی مسعودی مقام پرسید: شرکت‌ها برای کریمی است؟

متهم دولتشاهی گفت: بله البته او سهامدار نبوده و هیچ نقشی در شرکت هم نداشته است.

قاضی مسعودی مقام گفت: پس چه کسی شما را منصوب کرد؟

متهم دولتشاهی گفت: مدیران دیگر شرکت‌ها با من قرارداد بسته بودند، اما من دستورات را از امین کریمی می‌گرفتم.

قاضی مسعودی مقام گفت: یعنی شما به دستورات کسی گوش می‌دادید که در شرکت‌ها هیچ کاره بوده است؟

متهم گفت: این اشتباه من بوده است.

قاضی مسعودی مقام گفت:ین اشتباه نیست بلکه فراتر از آن است شما رشته دانشگاهی تان چیست؟

متهم گفت: کامپیوتر خوانده‌ام.

قاضی مسعودی مقام گفت: پس چطور حسابداری می‌کردید.

متهم پاسخ داد: از اوایل دهه ۸۰ این کار را انجام می‌دادم.

قاضی مسعودی مقام گفت: قابل قبول نیست که شما دستورات را از کسی بگیرید که در شرکت‌ها هیچ کاره بوده است چند قرارداد با کریمی بسته اید؟

متهم دولتشاهی گفت: یک قرارداد با کریمی بسته ام.


قاضی مسعودی مقام گفت: پس با کریمی قرارداد داشته‌اید.

متهم پاسخ داد:خیر با شرکت‌ها قرارداد داشتم.

قاضی مسعودی مقام گفت: فکر می‌کنم که چه می‌گوید، چون در جلسه دادگاه گفتید که با کریمی قرارداد بسته اید.

در ادامه جلسه دادگاه رسول قهرمانی نماینده دادستان گفت‌: دولتشاهی با دستور آقایان پرداخت‌ها را انجام می‌داده و پس از دریافت دسته چک به بی بضاعتان می‌گفتند که چک‌ها را سفید امضا کند و سپس چک‌های سفید امضا در اختیار دولت شاهی قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: آقایان در ۳۶ ساعت ۱۰۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه گرفته اند که این موضوع در نظام بانکی بی‌سابقه است شما از جیب مردم ۵۰۹ میلیارد تومان برده اید و اموال ما مردم را از بانک خارج کرده اید.

متهم دولتشاهی گفت: بنده مسئول مالی بودم و دسته چک باید پیش من باشد.

رییس دادگاه در واکنش به دفاعیات متهم دولتشاهی گفت: ابلاغ‌های شما در این شرکت‌ها کجاست؟ این نشان دهنده این موضوع است که شما بخش مالی شرکت‌ها را مدیریت می‌کردید.

این متهم گفت: مدیران عامل دسته چک‌ها را تحویل بنده دادند، اینکه بعد از فروش کالا به حساب تهرانی پول می‌ریختیم اینگونه نبوده است. من اگر می‌خواستم در این سیستم باشم چه لزومی داشت که بگویم ازخود حساب شرکت‌ها دسته چک کشیده شود.

قاضی گفت: اسم ۵ مسئول مالی شرکت‌ها را بگویید.

متهم دولتشاهی پاسخ داد: ندارم.

قاضی گفت: چگونه فعالیت‌های مالی میلیاردی داشتند، اما مسئول مالی نداشتند. مطالبی که می‌گویید با اصول و قوانین مالیاتی همخوانی ندارد.

این متهم گفت: اگر هزار میلیارد تومان به حساب تهرانی رفته و استفاده کرده، هر چه می‌گویید درست است.

قاضی تصریح کرد: آیا اسناد مالی شرکت‌ها را شما تنظیم می‌کردید؟

متهم دولتشاهی افزود: بعد ازفروش کالا بله. بنده به عنوان مشاور از سال ۹۲ به فرزان راد مشاوره می‌دادم، اما در این شرکت‌ها فرزان راد نقشی نداشته است. یک ماه پیش از بازداشت شدن من، کریمی گفت که می‌خواهیم به سمت سعادت آباد برویم و دفتر را به آنجا منتقل کنیم و گفت اسناد و مدارک و هارد را جمع کنیم، اکنون نیز دست من نیست.

رییس دادگاه در واکنش به دفاعیات این متهم گفت: شما در تعارض حرف‌های خود مطالبی را می‌گویید. بخشی از مطالب شما صداقت ندارد.

وی گفت: مطالب شما اساسا قابل انطباق با مسائل مالی نیست. اگر این افراد اینقدر توانایی داشتند چرا به دنبال ۵ میلیون تومان وام بودند که شما ۳۰ میلیارد اسناد جلوی آن‌ها بگذارید و از آن‌ها امضا بگیرید. انصاف و عدالت حکم می‌کند برای مبری کردن خود دیگران را اسیر نکنید.

قاضی خاطرنشان کرد: کار شما کار مالی نیست بلکه هدایت مجرمانه مالی است. تا ساعت یک دیشب اسناد مالی قیمتی را به دست آورده‌ایم. وقتی کسی در دادگاه به نادرستی مطالبی را می‌گوید در ابتدا به نفع خودش نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار