کد خبر: 1027109
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه تخریب مقبره ملک المتکلمین شایعه است، گفت: بازسازی مقبره در دستورکار این سازمان قرار دارد و تاکنون اقدامات تملیکی خوبی دراین خصوص انجام شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: برزین ضرغامی درباره ماجرای تخریب مقبره ملک المتکلمین اظهارداشت: تاکنون ۳ اقدام اساسی در خصوص بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است. در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده‌اش بیش از ۵۰ سال زندگی می‌کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.

وی افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبر‌های موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.

ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، بیان کرد: همکاری و تعامل خوبی با مسؤولین بیمارستان داریم و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار کرده‌ایم. حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

منبع: فارس
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار