کد خبر: 1027028
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
دو مرد فریبکار که با پرسه در سایت‌های مجازی، آگهی‌های فروش کالا را کپی و به شیوه‌های ماهرانه پول خریداران را به جیب می‌زدند بازداشت شدند.
حسین فصیحی
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران توضیح داد: اول آبان ماه امسال مأموران پلیس تهران از درگیری در یکی از محله‌های عبدل‌آباد با خبر شده و در محل حاضر شدند. مردی که پلیس را از ماجرا با خبر کرده‌بود، گفت که خریدار یخچال است و از فروشنده آن شکایت دارد. بعد از آن بود که هر دو به اداره پلیس منتقل شده و در این باره تحقیق شدند. شاکی در توضیح شکایت خود گفت: مدتی است به دنبال خرید یک یخچال با قیمت مناسب بودم، برای همین در سایت‌های فروش کالا به دنبال یخچال بودم تا اینکه متوجه شدم یک‌نفر یخچال خانه‌اش را برای فروش آگهی کرده‌است. بعد با فروشنده که از محله اقدسیه در شمال تهران آگهی داده‌بود، تماس گرفتم. او خودش را آقای ابراهیمی معرفی کرد و گفت که یخچال در خانه‌اش در عبدل‌آباد در جنوب تهران است. بعد از پرسیدن مشخصات یخچال و توافق بر سر قیمت گفت که با خانواده‌اش هماهنگ می‌کند تا برای بازدید یخچال به خانه‌اش بروم که قبول کردم. من هم به درخواست او به خانه‌اش رفتم و یخچال را دیدم و تصمیم به خرید آن گرفتم. بعد با ابراهیمی تماس گرفتم و قرار گذاشتم تا روز بعد برای انتقال یخچال اقدام کنم که قبول کرد. شاکی ادامه داد: چند ساعت بعد ابراهیمی تماس گرفت و گفت که برایش کاری ضروری پیش آمده و خواست که همان شب برای بردن یخچال اقدام کنم. او همچنین خواست قبل از رفتن به خانه‌اش پول را به شماره کارتی که برایم ارسال می‌کند کارت به کارت کنم که به ناچار قبول کردم. وقتی برای انتقال یخچال به خانه‌اش رفتم مردی به نام سینا آنجا بود که گفت پولی به حسابش واریز نشده است که با هم مشاجره کردیم و به پلیس خبر دادم.

فروشنده هم به پلیس گفت: من چند روز قبل یخچال خانه‌ام را برای فروش در سایت مجازی آگهی کردم. بعد از آن افراد زیادی برای خرید تماس گرفتند و درخواست خرید کردند که شاکی هم یکی از همان تماس گیرندگان بود، اما او پولی به حساب من واریز نکرده است و نمی‌دانم چه کسی با او تماس گرفته و خودش را جای من معرفی کرده است. تحقیقات کارآگاهان پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران نشان داد که شکایت‌های مشابهی در این باره مطرح شده است. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مرد فریبکار قبل از کپی کردن آگهی‌های فروش کالا با فروشندگان تماس گرفته و بعد از به دست آوردن اطلاعات مورد نیازش خریداران را فریب داده و به این شیوه پول صاحب کالا را به جیب زده است. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده و تراکنش‌های مالی صورت گرفته موفق شدند مردی به نام امیر را شناسایی و بازداشت کنند. امیر در بازجویی‌ها اعتراف کرد متهم اصلی یکی از دوستانش است که سعید نام دارد که او هم هفتم آبان‌ماه در کمالشهر کرج بازداشت شد. دو متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی به این شیوه اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: در حال حاضر ارزش ریالی پرونده یکصد میلیون تومان است و متهمان به ۱۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند. وی گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر دو متهم در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار