کد خبر: 1027015
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور:
رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه سال گذشته با وجود نیاز به ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان مبلغ هزارو۱۰۰ میلیارد تعیین شد و تنها مبلغ ۷۷۶ میلیارد تومان نیز تخصیص یافت از مجلس خواست تا در بودجه ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ درصد مبلغی که برای اجرای این قانون نیاز است، تعیین شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وحید قبادی‌دانا در مورد دلیل عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان گفت: متأسفانه برای اجرای این قانون که در سال ۸۳ مصوب شد هیچ مبلغی به عنوان بودجه پیش‌بینی نشده و تخصیص پیدا نکرد تا در اسفندماه سال ۹۶ که قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال ۹۷ اولین سالی بود که برای اجرای این قانون در نظر گرفته‌شد، اما اعتبارات تعیین شده برای این اقدام محقق نشد و تنها در سال ۹۸ مبلغ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته‌شد و این در حالی بود که برای اجرای بند‌های این قانون به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز بود. ضمن اینکه از مبلغ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ ۷۷۶ میلیارد تومان تا پایان سال تخصیص داده‌شد و برای سال ۹۹ هم برآوردمان این بود که برای اجرای آن به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، اما تنها هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان توسط مجلس برای تحقق این مهم مصوب شد.

وی تصریح کرد: سال ۹۹ اولین سالی بود که از فروردین ماه تخصیص اعتبارات تعیین‌شده برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان با حمایت خوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور محقق شد، اما مبلغ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان در مقایسه با مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بسیار ناچیز است و وقتی کمتر از ۱۰ درصد بودجه مورد نیاز برای این قانون در نظر گرفته‌شود، اجرای آن تقریباً غیرممکن خواهد بود. بنابراین از مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انتظار داریم که برای سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ درصد مبلغی را که برای اجرای این قانون نیاز است، اختصاص دهند، به این معنا که اگر در اواسط یا پایان سال برآوردمان برای اجرای آن مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان باشد، حداقل ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار