کد خبر: 1026961
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی:
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی گفت: آستان قدس رضوی به تبعیت از فرموده رهبری معظم انقلاب کاملاً هماهنگ با سیاست‌های ستاد ملی کرونا است و هر آنچه از سوی این ستاد ابلاغ شود عمل خواهیم کرد و تاکنون نیز همین بوده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در جلسه شورای معاونین آستان قدس رضوی با اشاره به مسئله همه‌گیری کرونا در کشور گفت: متأسفانه دنیا و به تبع آن کشور از حیث شیوع ویروس کرونا شرایط مطلوبی ندارد و همان‌گونه که از ابتدا اعلام کردیم آستان قدس رضوی به تبعیت از فرموده رهبری معظم انقلاب کاملاً هماهنگ با سیاست‌های ستاد ملی کرونا است و هر آنچه از سوی این ستاد ابلاغ شود عمل خواهیم کرد و تاکنون نیز همین بوده است.

وی با تاکيد بر ضرورت توجه به معنویات، دعا و توسل در دفع بلا و نقش اعتاب مقدسه در تعمیق معنویت در جامعه، ادامه داد: آستان قدس خود را موظف به اجرای دستورات ستاد ملی کرونا می‌داند اما توقع داریم این ستاد نیز در خصوص اماکن مقدسه، اعتاب و خصوصاً حرم مطهر امام رضا(ع) با مسئولان مربوطه مشورت کند و سپس تصمیم بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توصیه رهبری معظم انقلاب به ستاد ملی کرونا در خصوص اخذ نظر مسئولان اماکن مقدسه در تصمیم‌گیری‌ها، تصريح کرد: ما نمی‌گوییم به نظرات ما عمل کنید، ما می‌گوییم در کنار کارشناس‌هایتان، کارشناسان اماکن مقدسه را نیز ببینید و نظرات آن‌ها را بشنوید.

اين مسئول افزود: حرم مطهر رضوی ظرفیت‌ها، حساسیت‌ها و امکاناتی دارد که در بسیاری از مراکز دیگر نیست، نمی‌توان گفت حرم مطهر امام رضا(ع) همانند سایر مراکز پرجمعیت مثل پاساژ و مترو است و همه را به یک چشم دید، صرف نظر از قداست و معنویت این بارگاه نورانی در اینجا امکاناتی وجود دارد که در مراکز دیگر نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: شاید در برخی مناطق پرجمعیت نتوان شرایط را کنترل کرد اما در اینجا با توجه به گستردگی محیط و امکانات لازم، می‌توان میان تمام افراد حاضر ماسک توزیع و فاصله اجتماعی را رعایت کرد، کاملاً قابل مدیریت است و تاکنون نیز مدیریت شده است.

وی ابراز کرد: مسئولان ستاد ملی کرونا و حوزه بهداشت بیایند امکانات و ظرفیت‌های ما را بررسی کنند اگر به این نتیجه رسیدند که امکانات و تجهیزات ما جوابگو و مناسب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست ما می‌پذیریم و قبول می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه بنا به دستور رهبری معظم در حکم انتصاب تولیت آستان قدس مبنی بر همکاری با مدیریت های دولتی و کمک به آنان به نحو مقتضی، از ابتدای شیوع کرونا خود را موظف به همکاری با دولت دانسته ایم، گفت: تمام امکانات خود را به منظور مقابله با این ویروس بسیج و و امدادرسانی به آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان کشور را لحظه ای متوقف نکرده ایم.

 

نظارتي بر بازار وجود ندارد

 

تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از وضعیت قیمت‌ها، مشکلات اقتصادی و عدم ثبات در بازار کشور، اظهار کرد: متأسفانه مسئله گرانی‌ و عدم ثبات قیمت‌ها به‌گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند مدیریت و نظارتی بر این مسائل وجود ندارد. نباید اگر اتفاقی و رفت‌وآمد افرادی در خارج از کشور و گوشه‌ای از دنیا اتفاق می‌افتد بر وضعیت اقتصادی و قیمت اجناس بازار ما تأثیرگذار باشد.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور باید با اعمال مدیریت قوی و نظارت مستمر به‌گونه‌ای اداره شود که انتخابات یا رفتن و آمدن فردی در کشوری دیگر موجب تلاطم بازار نشود، سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب فرمودند که اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات دهید، اگر همان موقع برای این موضوع برنامه‌ریزی می‌شد و این کار انجام شده بود حالا با این رفت و آمدها این‌گونه اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار نمی‌گرفت و متلاطم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: این عدم ثبات و تلاطم‌ها در بازار نشان می‎دهد که متأسفانه علیرغم برخورداری کشور از نیروی انسانی متخصص، خوش فکر، توانمند و منابع طبیعی و معدنی بسیار غنی، دسترسی به آب‌های آزاد و زمین‌های حاصل خیز فراوان برای کشاورزی، اقتصاد کشور ما متزلزل است و ضعف‌هایی در بخش‌های مدیریتی و عدم نظارت قوی وجود دارد که این تلاطم‌ها ایجاد می‌شود.

 

تغییر افراد سیاست استعماری و ظالمانه آمریکا را دگرگون نمی‌کند

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که هرکس رئیس‌جمهور آمریکا شود، تأثیری بر سیاست ما ندارد، گفت: اینکه چه فردی در آمریکا انتخاب شده برای ما مهم نیست زیرا تغییر افراد سیاست استعماری و ظالمانه این حکومت را دگرگون نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی ، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: اینکه چه فردی در آمریکا انتخاب شده برای ما مهم نیست زیرا تغییر افراد سیاست استعماری و ظالمانه این حکومت را دگرگون نمی‌کند، لذا موضع ما در این خصوص همان موضعی هست که رهبر معظم انقلاب فرمودند که انتخابات آمریکا تأثیری بر سیاست‌ کشورما ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با سیاست‌های استعماری و ظالمانه رژیم آمریکا مخالف است، افزود: ما مخالف یا موافق با حزب خاصی در آمریکا نیستیم بلکه مخالف سیستم استعماری و استثماری حکومت آمریکا هستیم؛ رفت و آمد اشخاص بر سیاست‌های ما تأثیری ندارد زیرا در سیاست‌های آمریکا تغییری ایجاد نمی‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شاید ادبیات و روش‌ جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها با هم متفاوت باشد، اما سیاست و هدف آن‌ها یکسان است و تصریح کرد: هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا به تعبیر امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، گرگ و شیطان بزرگ هستند، لذا برای ما این دو حزب هیچ تفاوتی نمی‌کنند مگر اینکه سیاست‌هایشان را تغییر دهند تا نگاه ایران نیز عوض شود که بعید است.

وی با اشاره به جنایت‌ها و توطئه‌های عدیده ایالات‌متحده آمریکا در منطقه گفت: دموکرات‌ها در تأسیس، تشکیل و حمایت از شجره خبیثه داعش نقش جدی داشتند و این گروه تروریستی از سیئات آن‎هاست، دخالت‌های آن‌ها در منطقه، حمایت‌ از رژیم اشغالگر قدس و مرتجعین منطقه کارنامه سیاهی از آن‌ها برجا گذاشته و نشان می‌دهد که تغییر افراد و احزاب در آمریکا در اجرای اهداف استعمارگرایانه آن‌ها هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار