کد خبر: 1026834
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
تیم ملی فوتبال ایران امشب در سارایوو به میدان می‌رود
ترکیب جدید اسکوچیچ امشب (۲۰:۳۰) مقابل تیم ملی بوسنی محک می‌خورد. دیدار دوستانه ایران – بوسنی امشب در حالی به میزبانی شهر سارایوو برگزار می‌شود که سرمربیان هر دو تیم با توجه به شرایط خود، نفرات جدیدی را به اردو فراخوانده‌اند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی کشورمان پس از روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ مقابل تیمی است که هفته آینده دو بازی در لیگ ملت‌های اروپا در پیش دارد. این دیدار برای حریف اروپای شرقی جهت بالا رفتن آمادگی بازیکنان بوسنی مهم است، ولی از آنجا که تیم ملی تا سال آینده دیداری در پیش ندارد، نتیجه‌اش تنها در کاهش یا افزایش انتقاد‌ها از کادرفنی تأثیر دارد.

اعلام اسامی دعوت شده به اردو، موجی از انتقاد‌ها را به همراه داشت؛ غیبت برخی بازیکنان در لیست فوق باعث شد برخی حواشی در خصوص نحوه انتخاب نفرات مطرح شود. اصلی‌ترین انتقاد‌ها به عدم دعوت حامد لک، مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا بیرانوند مربوط است. نیمکت‌نشینی زیاد و مصدومیت در تیم‌های باشگاهی شاید توجیهی برای دعوت نشدن بیرانوند، طارمی و سردار آزمون باشد، اما در مورد لک شرایط فرق می‌کند. به هر حال اسکوچیچ در این بازی باید بهترین ترکیب را به میدان بفرستد تا به نوعی از تصمیماتش دفاع کند. استفاده از بازیکنان جوان به جای باتجربه‌ها تفکری است که سرمربی در جهت اجرایی کردن آن حرکت می‌کند. چند لژیونر از جمله عزت‌اللهی، محمدی، رضایی و قلی‌زاده هم به اردو ملحق شده‌اند و منتظرند با تصمیم سرمربی مقابل بوسنی در سارایوو پا به توپ شوند.

دو تیم تاکنون شش بار رودرروی هم صف‌آرایی کرده‌اند؛ چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست حاصل این دیدار‌ها برای ایران بوده و بازی هفتم در حالی انجام می‌شود که شش سال پیش در جریان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، بوسنی ۳ بر یک تیم کشورمان را شکست داد تا اولین برد رسمی آن‌ها در تاریخ این بازی‌ها به ثبت برسد.

کرونا، امان بوسنیایی‌ها را بریده است. ابتلای سه بازیکن آن‌ها از جمله ادین ژکو قطعی است و احتمال افزایش آمار کرونایی‌های بوسنی نیز وجود دارد. بدون شک دژان باجوویچ می‌خواهد در این بازی آمادگی شاگردانش را محک بزند. تیم ملی بوسنی در سطح A لیگ ملت‌های اروپا حضور دارد و در گروه یک مسابقات با تیم‌های ایتالیا، هلند و لهستان همگروه است. دوام آوردن در گروهی که دو مدعی قهرمانی در آن حضور دارند برای بوسنی دشوار است. آن‌ها با دو امتیازی که از دو تساوی به دست آورده‌اند به قعر جدول چسبیده‌اند و در دو بازی باقی‌مانده از مرحله گروهی لیگ ملت‌ها بعید است معجزه‌ای برای بوسنی رخ دهد. ژکو، کاپیتان اول بوسنی غایب بزرگ این بازی است، اما در غیاب او میرالم پیانیچ (بارسلونا)، کولاشیناچ (آرسنال)، کرونیچ (میلان)، بشیچ (اورتون) و بگوویچ (بورنموث) از سرشناس‌ترین بازیکنان حریف محسوب می‌شوند. از نظر رده‌بندی فیفا بوسنی ۲۱ پله پایین‌تر از کشورمان است (رده ۵۱).

سرمربی تیم ملی کشورمان در حالی قبل از دیدار تیم ملی با بوسنی از ستاره‌های حریف نام می‌برد که امیدوار است بازیکنان جوان تیمش در این دیدار بدرخشند: «ایران در کنار ژاپن بهترین تیم‌های آسیا هستند. رده‌بندی فیفا این ادعا را تأیید می‌کند. فوتبال ایران هر سال پیشرفت می‌کند و باعث افتخار من است که هدایت این تیم را برعهده دارم. درباره بوسنی هم نیاز نیست از بازیکنان بزرگی، چون «ادین ژکو» و «میرالم پیانیچ» حرف بزنم، چون آن‌ها بازیکنانی جهانی هستند. همیشه تیم ملی بوسنی بازیکنانی در سطح اول جهان داشته و خواهد داشت. آرزو می‌کنم تیم ملی بوسنی در تمام بازی‌های پیش‌رو برنده باشد به غیر از بازی با ایران. بوسنی را به خوبی می‌شناسم و از نقاط ضعف و قدرت این تیم آگاه هستم. می‌خواهیم بوسنی را شکست دهیم و برنده از زمین خارج شویم. البته من برای بوسنی در بازی‌های بعدی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم، ولی در بازی پیش‌رو می‌خواهیم این تیم را شکست دهیم.»

دژان باجوویچ هم بر جوان‌سازی بوسنی تأکید کرد. تیم ملی بوسنی هفته آینده دو بازی حساس و سخت را مقابل هلند و ایتالیا برگزار می‌کند. این تیم در بازی رفت موفق شده لاله‌های نارنجی و لاجوردی‌پوشان را متوقف کند. باجوویچ با اشاره به دیدار‌های لیگ ملت‌های اروپا گفت: «می‌خواهیم در دیدار مقابل ایران از نفرات جوان بهره ببریم تا با شرایط بازی‌های ملی آشنا شوند. دیدار با ایران بهترین فرصت برای نفرات جوانی است که در لیگ ملت‌های اروپا کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کنند. با استفاده از نفرات جوان در دیدار با ایران از سطح توانایی آنان شناخت پیدا خواهیم کرد تا در رقابت‌های رسمی بتوانیم از ظرفیت این بازیکنان بهره ببریم. با این حال همه می‌دانیم وقتی تیم ملی به میدان می‌رود، بازی جدی و محکم خواهد بود. با دعوت از ۳۲ بازیکن به اردو، تلاش می‌کنیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم. البته سه بازیکن ما کرونا داشتند که نفرات جدید را جایگزین کردیم و امیدوارم سایر بازیکنان در سلامت کامل باشند.»

جالب اینجاست که اوستوویچ، دستیار سرمربی بوسنی نگرانی‌اش از بابت قدرت خط حمله تیم کشورمان را پنهان نکرد: «تیم ملی ایران در چند وقت گذشته نتوانسته نتایج مطلوبی را کسب کند. به همین خاطر آن‌ها در این بازی که اگرچه دوستانه است به دنبال پیروزی هستند. آن‌ها مربی خود را تغییر داده‌اند. اسکوچیچ اکنون تنها یک بازی روی نیمکت تیم را تجربه کرده است. ما دیدار دوستانه ایران با ازبکستان را آنالیز کردیم. آن‌ها بازیکنان خوبی در خط حمله دارند، اما در دفاع ضعیف هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار