کد خبر: 1026816
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
روز‌های خوش هفت‌تپه و مغان فرا رسیده‌است. پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره دیروز کارگران اخراجی هفت تپه به سر کار بازگشتند. خبر دیگر اینکه حکم ابطال واگذاری دشت مغان هم تأیید شده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: خصوصی‌سازی این دو شرکت عظیم در شمال و جنوب غرب کشور چندسالی می‌شد که حواشی زیادی به دنبال داشت. این خصوصی‌سازی رانتی حتی مشکلات اجتماعی و امنیتی هم برای آن مناطق به دنبال داشت. ورود دستگاه قضایی به این دو ابرپروژه خصوصی‌سازی به سادگی نبود، اما بالاخره به سرانجام رسید. حالا کارگران این دو شرکت هم از وضعیت پیش آمده راضی هستند.

چند روز پیش خبری مبنی بر اخراج ۱۵ نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه و بازداشت چهار نفر از کارگران منتشر شد. این اولین باری نبود که خبر اخراج کارگران هفت تپه رسانه‌ای می‌شد. دو، سه سالی می‌شود که هفت‌تپه درگیر اخراج کارگران است و کارگران هم به انحای مختلف در صدد احقاق حقوقشان هستند.

همه کارگران به کار بازگشتند

علاوه بر کارگرانی که قبلاً به علت محدود شدن فعالیت شرکت بیکار شده‌بودند و زمینه بازگشت به کار آن‌ها فراهم شده‌است و مجدداً مشغول به کار شده‌اند، تمامی ۱۵ کارگر اخراجی صبح روز گذشته، مشغول به کار شدند که در میان آن‌ها چهار کارگر بازداشتی نیز حضور دارند.

یوسف بهمنی سلمانی یکی از کارگران شرکت هفت‌تپه که در میان بازداشت‌شدگان بوده‌است، ضمن تأیید بازگشت کارگران اخراجی به کار گفت: در حال حاضر مشغول به کار هستیم.

بهمنی ضمن تشکر از تلاش‌های دستگاه قضایی برای رفع مشکلات نیشکر هفت‌تپه و رسیدگی ویژه به پرونده قضایی مرتبط با این کارخانه که نسبت به سال‌های گذشته منجر به بهبود شرایط کارگری در هفت‌تپه شده‌است، به خبرگزاری میزان گفت: از زمان ورود قوه قضائیه به موضوع شرکت هفت‌تپه، وضعیت پرداختی‌ها بهبود یافته و اکنون نیز معوقات تا پایان شهریور ماه پرداخت شده‌است.

وی با تأکید بر اینکه در طول این مدت مشکلات کارگران شرکت هفت‌تپه نیز کاهش یافته‌است عنوان کرد: ما تنها به دنبال مطالبه حقوق خود هستیم و دغدغه معیشت داریم. ضمناً از مشکلاتی که برای فعالین کارگری این شرکت ایجاد می‌شود، گلایه داریم و خواستار رفع این مشکلات هستیم.

دستور استاندار برای اخراج کارگران

محمد خنیفر از دیگر فعالکنی‌های متعدد و مختلف به کار بازگشتند. ممنون از تلاش‌های امام جمعه اهواز، نماینده شوش و دستور ان کارگری در هفت‌تپه هم خبر بازگشت این ۱۵ نفر به محل کار را تأیید کرده‌است. 
در همین رابطه سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در فضای مجازی نوشته‌است: ‏۱۵ کارگر ‎شرکت هفت‌تپه که به دستور استاندار خوزستان به‌صورت غیرقانونی اخراج شده‌بودند، پس از پیگیری‌ها و کارشویژه وزیر کار و رفاه اجتماعی.

در تهران نیز پیگیری‌ها برای خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت هفت‌تپه ادامه دارد.

خصوصی‌سازی‌های زمان پوری‌حسینی، شائبه‌های فراوانی به دنبال داشته‌است که حواشی آن هنوز هم ادامه دارد. علاوه بر هفت‌تپه، شرکت کشت و صنعت دشت مغان هم اسیر مشکلات خصوصی‌سازی رانتی است. رئیس قوه قضائیه با سفر خود به اردبیل به پرونده دشت مغان ورود مستقیم کرد. با اقدامات دستگاه قضایی، مغان هم به صاحبان اصلی‌اش بازگشته‌است.

تأیید ابطال واگذاری مغان

روز گذشته رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تأیید مجدد حکم ابطال شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد.
ناصر عتباتی اظهار داشت: طبق اطلاع حکم هیئت داوری در تأیید ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان، روز گذشته مجدداً در دادگاه نیز با ادله قوی تأیید شد.

وی افزود: با توجه به اعتراض خریدار به تصمیم هیئت داوری و تقاضای ابطال رأی هیئت داوری از ناحیه وی، پرونده در یکی از شعب دادگاه حقوقی تهران بررسی و نتیجه اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: دادگستری با حضور مستمر قاضی ویژه در شرکت و بازدید‌های دوره‌ای و صدور دستورات قضایی تمام تلاش خود را در جهت حفظ اموال شرکت کشت و صنعت مغان به کار بسته‌است.

عتباتی تصریح کرد: این شرکت به عنوان یکی از مراکز مهم تولیدی و اقتصادی کشور به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری شناخته‌شده که ابطال واگذاری این شرکت گامی بزرگ در راستای احقاق حقوق بیت‌المال بود.
وی افزود: اموال و موجودی شرکت کشت و صنعت مغان با حضور بازرسان و کارشناسان مغان بررسی شد و در این زمینه نگرانی وجود ندارد و برخلاف ماه‌های قبل، حقوق تمامی کارکنان نیز به صورت کامل چند روز زودتر پرداخت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار