کد خبر: 1026758
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که امشب در یکی از برنامه‌های فاکس نیوز، حقایقی درباره فساد انتخاباتی ۲۰۲۰ افشا خواهد شد.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه رقابت ۲۰۲۰، از شب گذشته تا کنون، توئیت‌هایی را در انتقاد از آنچه فساد انتخاباتی می‌نامد؛ منتشر کرده است. اما در میان این توئیت‌ها که در باب موضوعاتی چون عدم پذیرش نتیجه از سوی مردم، فساد مقامات سابق اف‌بی‌آی و همچنین ادعای عدم صحت نتایج انتخاباتی ایالت کلیدی پنسیلوانیا است؛ یک توئیت بیش از همه خودنمایی می‌کند.

ترامپ در این توئیت می‌نویسد: فساد انتخاباتی امشب در ساعت ۹ شب (به وقت محلی) در برنامه «شأن هنیتی» فاکس نیوز افشا می‌شود.

این توئیت از دو جنبه دارای اهمیت است. اول آنکه یکی از اشکالاتی که حزب دموکرات و حتی برخی چهره‌های جمهوریخواه، به دولت ترامپ وارد می‌دانند؛ این است که تاکنون هیچ مدرکی دال بر وجود تقلب ارائه نداده است.

دوم آنکه فاکس نیوز که زمانی رسانه محبوب ترامپ بود؛ این روزها بازی دوگانه‌ای را آغاز کرده به این ترتیب که قبل از پایان شمارش آرا، پیروزی در ایالت کلیدی آریزونا با ۱۱ الکترال را از آن جو بایدن دموکرات خواند- موضوعی که خشم ترامپ را در پی داشت. دیگر آنکه فاکس نیوز روز گذشته، پخش سخنرانی سخنگوی کاخ سفید را به این دلیل که بدون پشتوانه، از تقلب حرف می‌زد؛ قطع کرد.

پس آیا این رسانه با رفتار ضد و نقیضی که در قبال تیم ترامپ در پیش گرفته، به دنبال جلب اعتماد مردم از راه بی‌طرف جلوه دادن خود در قبال وقایع سیاسی است- اقدامی که در نهایت به نفع جمهوریخواهان تمام می‌شود!

از آن گذشته، دیروز برخی مقامات کاخ سفید برای نخستین بار مدعی شدند که شواهد موثقی مبنی بر وقوع تخلف در ایالت ویسکانسین در دست دارند که می‌تواند به تغییر نتیجه آرای این ایالت و همچنین انتخابات ۲۰۲۰ منجر شود. شاید هم توئیت ترامپ درباره افشاگری که امشب در فاکس نیوز انجام می‌شود؛ به همین مورد اشاره دارد.

نهایت آنکه روز گذشته، ویلیام بار دادستان کل آمریکا در اقدامی غیرمتعارف به دادستان‌های فدرال مجوز داد تا به دنبال شواهدی مبنی بر وقوع تخلف انتخاباتی باشند- ابلاغیه‌ای که سنت ۴۰ ساله وزارت دادگستری مبنی بر عدم مدخله در روند تحقیقات انتخاباتی را نقض می‌کند.

ترامپ از مدت‌ها پیش سناریوی تقلب انتخاباتی را مطرح کرده بود و به نظر می‌آید که یک هفته بعد از برگزاری رقابت ۲۰۲۰، این سناریو بالاخره وارد مرحله جدیدی می‌شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار