کد خبر: 1026752
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
محققان در مطالعه‌ای جدید نقش میکروبیوم‌های روده را در بیماری کووید ۱۹ و همچنین فواید پروبیوتیک‌ها را در درمان و پیشگیری از بیماری اثبات کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شواهد تازه حاکی از وجود رابطه بین عفونت کووید ۱۹ و وضعیت میکروبیوم‌های روده است. این یکی از چندین فاکتور تأثیرگذار بر شدت بیماری است.

با در نظر گرفتن این حقیقت که روده رابطه شدیدی با سیستم ایمنی، وضعیت التهابی و توانایی به چالش کشیدن پاتوژن‌ها را دارد، میکروبیوم‌های روده هم می‌توانند در پیامد‌های ناشی از ویروس تأثیرگذار باشند. از اینرو، پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها در جهت کاهش عفونت‌های تنفسی استفاده می‌شوند.

میکروبیوم‌های روده به چندین روش بر انتقال ویروس و روند پیشرفت بیماری تأثیر می‌گذارند. در همین رابطه، محققان میکروبیوم‌های مدفوع ۱۵ بیمار کرونایی را با افراد سالم مقایسه کردند.

محققان دریافتند افزایش میزان میکروارگانیزم‌های مثبت در روده می‌تواند بر مقابله با کووید ۱۹ تأثیر داشته باشد.

همچنین مصرف پروبیوتیک‌ها موجب تنظیم و تعدیل مثبت جامعه باکتریایی در روده‌ها می‌شود که همین مسئله می‌تواند ریسک بیماری‌های مرتبط با روده را کاهش دهد.

همچنین میکروبیوم‌های روده اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه ترشح می‌کنند که تأثیر سیستمیک بر کل بدن دارد.

از اینرو محققان معتقدند هماهنگ سازی میکروبیوم‌های روده با مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند ابزاری برای کمک به بدن در راستای مقابله با کووید ۱۹ باشد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار