کد خبر: 1026711
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
وقتی ضد‌انقلاب نخود هر آشی می‌شود
چندی پیش گروهی از زندانیان سیاسی سابق در ایران، خانواده زندانیان منافق اعدام شده و فعالان حقوق بشر قلابی در نامه‌ای به ریاست کالج اُبرلین (Oberlin College) به سوابق قضایی استاد ایرانی این دانشگاه اعتراض کردند. این افراد نسبت به انتصاب محمدجعفر محلاتی به‌عنوان مسئول مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا در کالج ابرلین اعتراض کردند و به دلیل انکار اعدام‌های تابستان ۶۷! خواهان اخراج او شدند. اُبرلین یک دانشگاه خصوصی در ایالت اوهایوی امریکاست.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  محمد‌جعفر محلاتی که پیش از این به‌عنوان سفیر ایران در سازمان ملل و اینک به‌عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه ابرلین اوهایو مشغول کار است، در پاسخ به نشریه «کمپس ری‌فورم» به طور قاطع این اتهامات را تکذیب کرده و گفته است که از شغلش کنار گذاشته نخواهد شد.

ادعای ۶۲۰ زندانی سابق

امضا‌کنندگان نامه گفته‌اند انتصاب وی برای این نقش با ارزش‌های دانشگاه ابرلین مغایرت اساسی دارد و نقش وی در طول زمان نمایندگی اش در سازمان ملل (بین سال‌های ۱۳۶۷ – ۱۳۶۸) مبهم‌گویی، انکار و دروغ گفتن به جامعه جهانی در مورد جنایات جمعی مرتکب شده توسط رژیم ایران بوده است.

این نامه به امضای بیش از ۶۲۰ نفر رسیده است و در میان نام امضا‌کنندگان از خانواده منافقین اعدام‌های دهه ۶۰ گرفته تا زندانیان سابق، فعالان مثلاً حقوق بشر و شهروندان امریکایی به چشم می‌خورد.

ناراحتی منافقین از دادگاه‌های انقلاب

در این نامه از اعدام منافقین کور‌دل در تابستان ۱۳۶۷ که جملگی دوران محکومیت‌شان را به خوشی سپری می‌کردند، به‌عنوان اوج ظلم و جنایت رژیم ایران نام برده شده و آمده است که سوابق تاریخی نشان می‌دهد نه‌تن‌ها آقای محمد جعفر محلاتی از موقعیت منحصر‌به‌فرد خود در سازمان ملل برای جلب توجه افکار عمومی به این جنایات و همچنین درخواست از دولت ایران برای پایان دادن به این فعالیت‌های جنایتکارانه استفاده نکرده و به این قتل‌های صادر شده از دادگاه‌های انقلاب! اعتراضی نکرده است، بلکه متأسفانه آقای محلاتی طی صدور بیانیه‌ها و سخنرانی‌هایی منکر این جنایات علیه بشریت شده و میزان اعدام‌ها و گزارش‌هایی که با نام اعدام‌شدگان همراه بوده را غیرواقعی خوانده است.»

اتهامات بی‌اساس

امضا‌کنندگان از کالج ابرلین خواسته‌اند که علاوه بر اخراج آقای محلاتی، از تمامی قربانیان دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۶۷ و خانواده‌هایشان عذرخواهی کند و همچنین در رابطه با پروسه استخدامی او تحقیق صورت گیرد.

محمد‌جعفر محلاتی به «کمپس ریفورم» گفته است که ابرلین از او نخواسته و نخواهد خواست که بر اساس این «اتهامات بی‌اساس» کناره‌گیری کند.

وی همچنین در پاسخی که به این نشریه داده «به صورت قاطع» هر‌اطلاع و در نتیجه مسئولیت داشتن درباره محکومیت منافقین در ایران در زمان خدمتش را در سازمان ملل تکذیب کرده است.

دخالت وزارت خارجه امریکا

این نشریه همچنین به سراغ خانم مورگان اورتاگس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا رفته و نظر او را جویا شده است. خانم اورتاگس به کمپس ریفورم گفته است که در سال ۱۹۸۸ کمیسیون‌های مرگ هزاران مخالف سیاسی را هدف گرفته و تا امروز نیز این وضعیت ادامه داشته و فروکش نکرده است. به گفته سخنگوی وزارت خارجه امریکا ایران حاضر به تحقیق و پاسخگویی در مورد این جنایات نیست و اعضای کمیسیون‌های مرگ اکنون شغل‌های رده بالایی در رژیم ایران دارند، از جمله رئیس قوه‌قضائیه و وزیر دادگستری ایران.

نشریه کمپس ریفورم که به پوشش اخبار کالج و دانشگاه‌ها می‌پردازد، یک دید‌ه‌بان با دیدگاه‌های محافظه‌کار است تا به گفته خود گرایش‌ها و انحرافات لیبرال در دانشگاه‌های کشور را افشا کند. این نشریه گفته است که با مقام‌های کالج ابرلین نیز در این رابطه تماس گرفته و در انتظار پاسخ آنهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار