کد خبر: 1026602
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
دادستان‌های فدرال آمریکا موظف شدند تا با هدف پیدا کردن شواهدی موثق مبنی بر بروز تخلف در انتخابات ۲۰۲۰، تحقیقاتی را انجام دهند.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، در ابلاغیه‌ای خطاب به دادستان‌های فدرال، از آنها خواست به دنبال اتهامات موثقی مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور باشند.

این ابلاغیه بعد از آن صادر شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، حزب دموکرات را به سرقت و تقلب انتخاباتی متهم کرد و حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ۲۰۲۰ نشد.

«بار» در این ابلاغیه خطاب به دادستان‌های فدرال گفت: ادعاهای واهی و دور از ذهن، نباید مبنای تحقیقات قضائی باشد و نامه او هم به این معنا نیست که وزارت دادگستری مدارکی دال بر وقوع تخلف و بی‌نظمی در اختیار دارد.

به گزارش مهر، ترامپ می‌گوید اعلام پیروزی از سوی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد و از بابت وقوع تقلب در رقابت ۲۰۲۰، به دیوان عالی شکایت می‌کند.

همزمان، مایک پنس معاون ریاست‌جمهوری آمریکا نیز می‌گوید انتخابات ۲۰۲۰ هنوز تمام نشده و تا اعلام نتیجه واقعی زمان زیادی باقی مانده است.

ایراد کارزار جمهوریخواهان به روند شمارش آرای پُستی است که اغلب به سبد دموکرات‌ها ریخته شده‌اند. ترامپ می‌گوید از آرای حضوری بیشتری نسبت به رقیب دموکرات برخوردار است و اعلان پیروزی نیز باید بر همین اساس انجام شود.

به همان اندازه که رأی‌گیری پستی محل اختلاف است؛ سلامت سیستم الکترال نیز از سوی بسیاری از مردم و سیاستمداران مورد تردید است. برای مثال، برنی سندرز سناتور سوسیال دموکرات ایالت ورمونت، مشروعیت این سیستم را زیر سوال برده و می‌گوید آرای مردمی باید ملاک تصمیم‌گیری باشد. در انتخابات سال ۲۰۱۶ و همچنین در انتخابات جاری، آرای مردمی نامزدهای دموکرات با اختلاف ۳ تا ۴ میلیون رأی بیشتر بود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار