کد خبر: 1026537
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی با بیان اینکه حضور فعال و مستمر در کنار مردم برای طلبه‌های جوان و روحانیون شور و شوق مضاعفی ایجاد کرده است که تاکنون توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در زمینه مبارزه با کرونا انجام دهیم، گفت: در شرایط کنونی روحانیون انقلابی و طلبه‌های بسیجی همچون گذشته بر خود تکلیف دانسته‌اند که در کنار مردم باشند و تمام تلاش خود را تا ریشه کنی این ویروس منحوس به کار خواهد برد.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: موج سوم کرونا آنقدر شدید است که نیاز به ورود و کمک همه آحاد جامعه به این عرصه باشد. اما گویی هنوز گروهی از مردم نمی‌خواهند واقعیت مرگ و میر‌های ناشی از این بیماری را بپذیرند و برخی مسئولان نیز این شرایط را زمان اتخاذ تصمیمات بزرگ نمی‌دانند. با این حال گروه‌های جهادی و بسیجیان کماکان بار بسیاری از مسئولیت‌ها را بر دوش گرفته و مشغول خدمات‌رسانی در زمینه‌های مختلف هستند. برهمین اساس در استان مرکزی واحد امداد و سلامت بسیج طلاب راه‌اندازی شد و ۱۲۷ طلبه جهادگر برای کمک به بخش‌های مختلف به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

اعزام ۱۲۷ طلبه جهادی همزمان با موج سوم کرونا به مناطق مختلف استان مرکزی و راه‌اندازی واحد امداد و سلامت بسیج طلاب خبر‌هایی بود که روز گذشته مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله استان مرکزی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی با بیان اینکه حضور فعال و مستمر در کنار مردم برای طلبه‌های جوان و روحانیون شور و شوق مضاعفی ایجاد کرده است که تاکنون توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در زمینه مبارزه با کرونا انجام دهیم، گفت: در شرایط کنونی روحانیون انقلابی و طلبه‌های بسیجی همچون گذشته بر خود تکلیف دانسته‌اند که در کنار مردم باشند و تمام تلاش خود را تا ریشه کنی این ویروس منحوس به کار خواهد برد. وی با بیان اینکه از ویژگی‌های یک طلبه تراز انقلاب اسلامی متعهد و مؤمن و دلسوز به آرمان‌های انقلاب بودن است بیان داشت: امروز که در شرایط پیچیده و تهدید‌های همه جانبه دشمنان خارجی و نااهلان داخلی تلاش می‌شود انقلاب اسلامی در مسیر عزت و پیشرفت خود با اخلال مواجه شود جامعه روحانیت مؤظف به مقابله و دفاع از حریم و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله اظهار کرد: مردمی بودن و با مردم بودن از دیگر ویژگی‌های برجسته طلبه‌های در تراز انقلاب اسلامی است که باید با همت بیشتر و تقویت این موضوع این مسیر بزرگ را طی کرد. وی با بیان اینکه بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا مأموریت‌ها و اقدامات خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرد، افزود: ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان بهداشتی، از جمله مأموریت‌های ابتدایی این قشر بسیج بود.

حجت‌الاسلام رجبی گفت: مأموریت دیگر بسیج طلاب و روحانیون استان توجه ویژه به اقشار آسیب‌دیده از این ویروس منحوس بود که با ورود خیرین و نیکوکاران در چند مرحله به صورت گسترده برگزار شد که در آخرین مرحله ۱۱۸۷ بسته کمک مؤمنانه در اختیار مردم عزیز قرار گرفت. مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله از جدیدترین اقدام این قشر بسیج با عنوان واحد امداد و سلامت خبرداد و گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی، عملیات روانی، فضای مجازی، ارتباط با قشر جوان و نوجوان، امداد و معیشت از جمله اهداف این واحد جدید در این قشر بسیج خواهد بود. وی بیان کرد: از دیگر اقدامات این مجموعه راه‌اندازی گروه آمران سلامت با همکاری هلال‌احمر استان و استقرار در سطح استان بوده که کمک شایانی در پیشگیری و مراقبت از سلامت عموم جامعه را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام رجبی خاطر نشان کرد: اعزام ۱۲۷ طلبه جهادی در سطح استان از برنامه‌های مهم این سازمان بود که توانستیم با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی در بحث آموزش و مهارت و پشتیبانی ستاد بحران نهاد‌های حوزوی گام‌های خوبی برداشته شود. در استان البرز هم فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) مهرشهر از توزیع بیش از یک‌هزار بسته کمک مؤمنانه در هفته بسیج خبرداد. سرهنگ شعبانی با بیان اینکه چهار برنامه در هفته بسیج در نظر گرفته شده است و تمام این برنامه‌ها برای نابودی و ریشه‌کن شدن بیماری کرونا برگزار خواهد شد، گفت: بسیج در طول این سال‌ها توانسته علاوه بر عرصه نظامی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و دیگر موارد نیز اقدامات قابل توجهی انجام دهد، حرکت بسیج برای رضای خدا و در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ماسک در این روز‌ها یکی از نیاز‌های اساسی کشور است و کمبود ماسک مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده، بسیج سازندگی این ناحیه اقدام به خرید یک هزار متر پارچه برای دوخت ماسک کرده و به حوزه‌های مقاومت بسیج تحویل، تا خواهران بسیجی ۶۰ هزار ماسک دوخته و تا رایگان در بین مردم توزیع شود. فرمانده سپاه ناحیه امام هادی (ع) گفت: از دیگر اقدامات مهم که قرار است در هفته بسیج انجام‌شود توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار کم‌درآمد است و همچنین تحویل ۳۳سری جهیزیه به نوعروسان و خانواده‌های کم‌درآمد در حوزه استحفاظی مهرشهر و کمالشهر اهدا خواهد شد. سرهنگ شعبانی تصریح کرد: رزمایش مشترکی هم بین شهرداری و یگان ویژه نیروی انتظامی جهت ضدعفونی معابر و سطح شهر در هفته بسیج ان‌شاءالله انجام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار