کد خبر: 1026511
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
تیم میدانی وابسته به نیرو‌های «طارق عفاش» تحت حمایت امارات در حال جمع‌آوری امضا از ساکنان مناطق واقع در حدفاصل بین «الجاح و باب‌المندب» با هدف موافقت با جداسازی ادارات جنوبی ساحل غربی از دو استان الحدیده و تعز است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «محمد احمد ورق» نماینده پارلمان یمن و از طرفداران ائتلاف عربی علیه یمن در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که امارات در حال جمع‌آوری امضا از شخصیت‌ها و افراد سرشناس اجتماعی و سیاسی در ادارات ساحل غربی به منظور اعطای مشروعیت قانونی به طرح تقسیم «تهامه» (ساحل غربی در استان الحدیده) است. طبق گزارش وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه»، محمد ورق افزود که نیرو‌های اماراتی همچنین در حال جمع‌آوری امضا در میان اعضای ادارات محلی در جنوب ساحل غربی هستند و این طرح امارات نیز با حمایت انگلیس به منظور جداسازی منطقه واقع در بین باب‌المندب تا منطقه الجاح و اعلام آن به عنوان یک استان واحد تحت عنوان «استان ساحل غربی» با مرکزیت المخا در حال انجام است.

این طرح به دنبال به حاشیه راندن اهالی تهامه به دست نیرو‌های «طارق عفاش» بر اساس طرح اماراتی- انگلیسی جهت سیطره بر باب‌المندب است. ناظران معتقدند که این یک طرح امریکایی-اسرائیلی و انگلیسی است و امارات تنها ابزار این کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری در این طرح است و این تحرکات ضربه کوبنده‌ای به گروه‌های ائتلاف عربی علیه یمن تحت رهبری عربستان سعودی در استان تعز وارد خواهد آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار