کد خبر: 1026269
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
مذاکره برای آزادی الاخرس شروع می‌شود
صهیونیست‌ها با گذشت بیش از سه‌ماه اعتصاب غذای اسیر فلسطینی، علاوه بر موافقت با آزادی وی در اواخر ماه نوامبر، امکان درمان او تا زمان آزادی را نیز فراهم خواهند کرد. این تحولات باعث شد تا الاخرس اعتصاب غذای خود را تعلیق کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقاومت ماهر الاخرس ۴۹‌ساله از اهالی کرانه باختری در برابر دشمن صهیونیست که بیش از ۱۰۰‌روز به طول انجامید، سرانجام نتیجه داد و وی توانست با امتیاز‌گیری از صهیونیست‌ها، علاوه بر تضمین آزادی و درمان خود، بار دیگر موضوع اسرای فلسطینی دربند رژیم‌صهیونیستی را به یکی از مسائل مطرح تبدیل کند. الاخرس ۲۷‌جولای (۶ مرداد) گذشته بازداشت شد و در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام خود (بازداشت اداری) و همچنین درخواست برای آزادی خود و دیگر زندانیان، اعتصاب غذا کرد. از آن روز تاکنون اخبار نگران کننده‌ای درباره وضعیت سلامت وی منتشر شد تا جایی که همسر الاخرس گفت که نگران است او را از دست بدهد. با پیگیری‌های صورت گرفته، شامگاه جمعه قدوره فارس رئیس «نادی الاسیر» فلسطین در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» از احتمال آزاد شدن الاخرس خبر داد. قدوره فارس در این مورد گفت: «تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک به آزادی اسیر الاخرس منجر شود. تلاش‌هایی که صورت گرفته به پیشرفت‌هایی رسیده است و تنها دستیابی به یک توافق باقی‌مانده که سزاوار الاخرس و آزادی او باشد.»

دستگاه قضایی صهیونیست‌ها به بن‌بست رسید

باشگاه الاسیر فلسطین روز شنبه با صدور بیانیه‌ای آزادی و پایان اعتصاب غذای الاخرس را تأیید و اعلام کرد: «پس از گذشت ۱۰۳‌روز از اعتصاب غذای قهرمانانه‌ای که ماهر الاخرس اسیر مبارز فلسطینی آغاز کرد، بار دیگر توجه‌ها به مسئله جنبش اسیران و بازداشت‌های اداری معطوف شد و این مسئله را به صحن علنی کشاند و جنبش‌های مردمی در تمامی اماکنی که ملت فلسطین در آن حضور دارند با این اعتصاب همراه شدند و در سایه وخامت وضعیت جسمانی و سلامتی ماهر الاخرس و پس از به بن بست رسیدن دستگاه به اصطلاح قضایی رژیم‌صهیونیستی برای پایان دادن به این بازداشت اداری ظالمانه، نهایتاً اراده این زندانی بر زندانبانان صهیونیست پیروز شد.»

بنابر این بیانیه: «در سایه توجهات ملت فلسطین، جنبش اسیران، رهبران فلسطینی و با تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته عالی پیگیری توده‌های عرب و نیز اعضای فهرست مشترک در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، مقامات اسرائیلی متعهد شده‌اند ماهر الاخرس را روز ۲۶‌نوامبر جاری (۶ آذرماه) آزاد کنند و اشغالگران همچنین متعهد شده‌اند بازداشت اداری وی را تمدید نکنند و روز‌های باقی‌مانده تا زمان آزادی هم به منظور درمان و معالجه در بیمارستان خواهد ماند.» در این بیانیه آمده است که در نتیجه این توافق، ماهر الاخرس تصمیم گرفت روز جمعه (ششم نوامبر) به اعتصاب غذای خود پایان بدهد. بنابراین الاخرس پیروزی بزرگی بر زندانبانان و اشغالگران محقق کرده‌است و پیروزی وی تکمیل کننده پیروزی‌های پیشین است که اسیران مبارز دیگری در مقابله با سیاست بازداشت اداری خودسرانه محقق کردند.

صدای اسرای فلسطینی به جهان رسید

ماهر الاخرس در قالب پیام تبریکی از تمامی افرادی که از او حمایت کردند، قدردانی کرد. أم إسلام، همسر وی نیز در این مورد گفت: «بزرگترین پیروزی این است که پرونده بازداشت اداری باز شد و صدای اسرای فلسطینی به گوش جهانیان رسید. اعضای خانواده و فرزندان الاخرس زمانی که این خبر را شنیدیم، گریه کردیم و برای آزادی وی لحظه‌شماری می‌کنیم.» الاخرس پیشتر در مصاحبه‌ای با تشکر از حمایت ایران از مسئله فلسطین گفته بود: «موضع ایران، شرافتمندانه است به طوری که نه از جانب کشور‌های عربی نه از جانب کشور‌های اسلامی و نه از کشور‌های جهان شاهد چنین موضعی نبوده‌ایم. ممنون از آنها.»

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی که هشدار داده بودند چنانچه اتفاق بدی برای الاخرس رخ دهد، این گروه‌ها علیه رژیم صهیونیستی دست به کار خواهند شد نیز از لغو اعتصاب غذا و آزادی وی استقبال کردند. حازم قاسم در این مورد نوشت: «ماهر الاخرس نمونه آشکار الگوی فلسطینی در تحمیل اراده خود بر اراده اشغالگر متکبر را به‌نمایش گذاشت و این اشغالگر حتی در شرایط زندان و بازداشت هم نتوانست او را شکست دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار