کد خبر: 1026193
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
رییس کمیته ملی المپیک گفت: فیفا خودش را با واقعیت‌های ایران انطباق داد و اکنون فوتبال ایران بیش از هر چیزی به مدیر نیاز دارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رضا صالحی امیری در مورد شرایط جسمانی خود پس از ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد: من امروز به کمیته ملی المپیک برگشتم. ما در کمیته ملی المپیک تست‌های غربالگری را به صورت فصلی انجام می‌دهیم و تست من و چند نفر از همکارانم مثبت شد البته بدون علائم بودیم، اما برای این که باعث آلودگی دیگران نشویم دو هفته‌ای در قرنطینه بودیم. البته برای من مفید بود، چون کار‌های مطالعاتی خودم را انجام دادم. اما وضعیت کرونا نگران کننده است. امیدوارم ملت از این فشار رهایی پیدا کنند.

صالحی امیری در مورد آخرین وضعیت المپیکی‌های ایران گفت: در مجموع با داشتن ۵۲ سهمیه حدود ۷۵ درصد از سهمیه‌های خود را گرفته‌ایم. پیش‌بینی سجادی، سرپرست کاروان ایران این است که بین ۱۰ تا ۲۰ سهمیه دیگر داشته باشیم. در دنیا هم حدود ۵۷ درصد سهمیه‌ها گرفته شده است. همه کشور‌ها از جمله ما دچار خسارت شدیم و با بحران کرونا همه چیز تغییر کرد. خوشبختانه تمهیدات جدیدی فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشتند مبنی براین که ورزشکاران به صورت انفرادی تمرینات خود را داشته باشند. هم‌چنین مقداری تجهیزات تهیه کردیم و به در منازل ورزشکاران ارسال کردیم و سیستم آموزش مجازی را در آکادمی ملی المپیک نیز فعال کردیم.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال چقدر جای خوشحالی دارد؟ تاکید کرد: به نظرم آن چه اهمیت دارد این است که فیفا در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال برخورد عقلانی کرد و با واقعیت‌های ایران خودش را انطباق داد. عمده بحث روی یک کلمه بود که فدراسیون فوتبال هویت خصوصی، مدنی یا عمومی دارد. ما در ایران قانون داریم که ۱۵ نهاد، به عنوان نهاد عمومی غیردولتی معرفی شده‌اند که فدراسیون‌های ورزشی مخصوصا فوتبال مشمول این قانون هستند. خوشبختانه با این واقعیت کنار آمدند بقیه مسائل جزیی است که قابل رفع است. من با آقای نبی هم صحبت کردم به صورت جدی تمهیدات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کند. بنا بر این برنامه این است که انتخابات در آذر یا دی‌ماه برگزار شود و تا پایان سال ۲۰۲۰ پرونده انتخابات فدراسیون فوتبال بسته شود. در کل روند، روند مثبت است و دغدغه و تهدید خاصی را احساس نمی‌کنیم.

صالحی‌امیری که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد در مورد آینده انتخابات فدراسیون فوتبال و این که چه کسانی می‌توانند برای بهتر شدن آینده فوتبال ورود کنند؟ تصریح کرد: صادقانه بگویم اشکالی که در سیستم مدیریتی ما وجود دارد این است که هر کسی احساس می‌کند می‌تواند مجموعه‌ای را اداره کند، وارد می‌شود، اما پس از ورود، وقتی می‌بیند نمی‌تواند کاری را انجام دهد شروع به فرافکنی می‌کند. صلاحیت مدیریتی بسیار اهمیت دارد و یک مدیر باید سه ویژگی داشته باشد: اول این که ظرفیت ملی داشته باشد یعنی قدرت بسیج‌گری، توانایی برای جذب اسپانسر و توانایی برای حل مشکلات را داشته باشد. شما می‌بینید فدراسیون فوتبال دائم درگیر مسائل اجتماعی است و با نهاد اجتماعی در استان‌ها، سر و کار دارد؛ بنابراین رییس فدراسیون فوتبال باید در طراز ملی باشد و بتواند مسائل فوتبال رادر سطح ملی حل و فصل کند. نکته دوم شناخت از مجموعه فوتبال است. فوتبال مجموعه بزرگی است و چند صدهزار نفر درفوتبال بازی می‌کنند و چندین میلیون نفر هوادار دارد. شما در برنامه‌های زنده می‌بینید ۶ میلیون پیامک داریم این نشان می‌دهد جامعه نسبت به فوتبال حساس است. پس از شناخت از فوتبال بسیار مهم است. نکته سوم این است که مدیر باید قدرت انسجام‌بخشی و هم‌گرایی داشته باشد. اگر به دنبال مناقشه باشید کل فوتبال مناقشه است. باید مدیری بیاید که بتواند میان همه اجزای فوتبال هم‌گرایی ایجاد کند در غیر این صورت دچار حاشیه می‌شود. مدیری که این توانایی‌ها و روحیه اجماع‌سازی را نداشته باشد نمی‌تواند در فوتبال جواب بدهد.

صالحی امیری در پاسخ به این سوال که در صحبت‌های خود از اجماع گفتید، برخی‌ها معتقدند فوتبال باید به سمت اجماع برود تا از این وضعیت خارج شود و در این مورد چه نظری دارید؟ گفت: فرآیند فوتبال باید آزاد، منطقی و دموکراتیک باشد، چون نظارت بین المللی می‌شود، اما باید در ورود دقت کرد تا افراد صاحب صلاحیت بیایند. این افراد محدود و از انگشتان دست کم‌ترهستند. در این‌جا بحث انتخاب مربی و ورزشکار نیست بلکه انتخاب یک مدیر است بنابراین فوتبال بیش از هر چیزی به مدیر نیاز دارد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد برگزاری قطعی المپیک توکیو تاکید کرد: آخرین جلسه‌ای که توماس باخ با نخست‌وزیر ژاپن داشت اعلام کردند حتما المپیک در سوم مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. این موضع IOC است، اما ۳ وضعیت محتمل است، اول این که شرایط مرداد سال ۱۴۰۰ مثل امروز باشد در این صورت المپیک با ملاحظات، پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاگر برگزار می‌شود. دوم این که واکسن می‌آید و در شرایط ایمن مردم به ژاپن می‌روند. ژاپن پیش‌بینی کرده ۴۰ میلیون توریست برای حضور در این بازی‌ها می‌آیند و ۶۰ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. مورد سوم این که کرونا تخفیف پیدا کند و واکسن نباشد. در چنین وضعیتی با ملاحظات دیگری المپیک برگزار می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار