کد خبر: 1026095
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مرد طلبکار که با شلیک گلوله دوست بدهکارش را به قتل رسانده بود، با انجام مراسم قسامه به مرگ محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۱۶‌آبان‌سال‌۹۶، مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج‌فارس از مرگ مشکوک مرد ۳۲‌ساله به نام بابک در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد مرد جوان همراه پسر ۴ ساله و پسر دایی‌اش به دیدن یکی از دوستانش در اتوبان آزادگان رفته‌بود، اما در آن ملاقات وی با شلیک گلوله از سوی دوستش زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت خونریزی‌ها فوت کرده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، با رصد دوربین‌های مداربسته عامل شلیک مرگبار به نام امید شناسایی و بازداشت شد. او ابتدا جرمش را انکار کرد، اما در روند بازجویی‌ها به جرمش اقرار کرد و گفت: «من و بابک با هم دوست بودیم، اما او به من بدهکار بود و از پرداخت بدهی‌اش طفره می‌رفت. این شد که روز حادثه با او تماس گرفتم و قرار شد در اتوبان آزادگان همدیگر را ببینیم.» متهم ادامه داد: «بابک همراه پسردایی و پسر خردسالش آمد، اما به محض اینکه با من روبه‌رو شد یک سنگ برداشت و به طرفم پرتاب کرد. آن سنگ به شیشه ماشینم برخورد کرد و شیشه شکست. اعتراض کردم، اما این بار اسلحه کشید و قصد داشت شلیک کند. سعی کردم اسلحه را از دستش بگیرم، اما در این کشمکش ناخواسته یک تیر شلیک شد و به پهلوی بابک خورد.»

متهم در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. وی با درخواست قصاص از سوی اولیای دم بار دیگر جرمش را انکار کرد. سپس پسردایی مقتول به نام میثم در حالیکه به خاطر مواد مخدر به عنوان شاهد از زندان به دادگاه اعزام شده بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: «متهم خودش اسلحه کشید و به طرف مقتول شلیک کرد.»

بعد از این توضیحات متهم مدعی شد میثم دروغ می‌گوید. او تلاش می‌کند تا خانواده مقتول به او کمک کنند تا از زندان آزاد شود. در پایان هیئت قضایی پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد. به این ترتیب بستگان نسبی اولیای‌دم در وقت مقرر، در دو روز متوالی در دادگاه حاضر شدند و قسم خوردند که متهم قاتل است. در پایان هیئت قضایی با توجه به اجرای مراسم قسامه متهم را به قصاص محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار