کد خبر: 1025877
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
مردی که متهم است با معرفی خودش به عنوان مأمور پلیس نوپو دختران را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری کرده‌است، بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: اول‌آبان‌ماه امسال دختر جوانی وارد دادسرای ناحیه‌۱۶ تهران شد و از مردی فریبکار به اتهام اغفال و اخاذی با جعل عنوان پلیس شکایت کرد. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده برای بررسی به اداره‌پنجم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد و دختر جوان مورد تحقیق بیشتری قرار گرفت. او گفت: چهار‌ماه قبل بود که با مرد جوانی آشنا شدم که لباس نوپوی‌پلیس به تن داشت. او گفت که اسمش عمران است و درباره شغل خودش هم توضیح داد.

در چند جلسه دیگری که عمران را دیدم او لباس پلیس به تن داشت، برای همین به او اعتماد کردم و درباره زندگی‌ام برایش حرف زدم. مدتی که گذشت او پیشنهاد ازدواج داد که موضوع را با خانواده‌ام مطرح کردم. خانواده هم بعد از شنیدن حرف‌هایم به درخواست عمران جواب مثبت دادند و قرار شد که او همراه خانواده‌اش رسماً به خواستگاری من بیاید. چند روز قبل از انجام مراسم خواستگاری‌ام بود که عمران تماس گرفت و گفت که برایش مشکلی پیش آمده که نیاز شدیدی به پول دارد. من به خاطر اعتمادی که به او پیدا کرده‌بودم ۱۲۰‌میلیون تومان به حسابش واریز کردم و خودروی پژو‌۲۰۶ خودم را هم به امانت به او دادم. دختر جوان ادامه داد: دو روز بعد از آن بود که با عمران تماس گرفتم، اما به تماس‌هایم جواب نداد. وقتی به تماس‌های بعدی‌هم پاسخ نداد اطمینان پیدا کردم که او کلاهبردار بوده و به این شیوه من را فریب داده و خودرو و پولم را هم سرقت کرده‌است که تصمیم به شکایت گرفتم.

با اطلاعاتی که دختر جوان در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه عمران را شناسایی و چند روز قبل او را بازداشت کنند. عمران در اولین بازجویی‌ها به کلاهبرداری از دختر جوان اعتراف کرد. او همچنین گفت که از ۱۰ دختر دیگر هم به همین شیوه سرقت کرده‌است. عمران گفت: از مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم از دختران پولدار سرقت کنم. برای این کار یک لباس پلیس نوپو خریدم و آن را به تن کردم. هنگام گشت‌زنی با دخترانی که وضع مالی خوبی داشتند ارتباط برقرار می‌کردم. آن‌ها بعد از مواجهه اعتماد می‌کردند و در فرصت مناسب از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردم و دیگر به تماس‌هایشان جواب نمی‌دادم.

متهم همچنین گفت که از چهار مرد هم به بهانه استخدام کلاهبرداری کرده است. او گفت: مردان را با وعده استخدام فریب می‌دادم و بعد از جلب اعتمادشان آن‌ها را فریب داده و پس از گرفتن پول ناپدید می‌شدم. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر شش‌نفر از شاکیان پرونده شناسایی شده و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در اداره‌پنجم پلیس‌آگاهی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار