کد خبر: 1025838
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
دو تیم استقلال و پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران هستند در ۱۹ دوره گذشته لیگ برتر رکورد‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند که ممکن است در لیگ بیستم برخی از آن‌ها شکسته شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر تحت تدابیر خاص پزشکی و بدون حضور تماشاگر از روز جمعه ۱۶ آبان رسماً آغاز خواهد شد. در ۱۹ دوره گذشته این مسابقات ۴۰ تیم از ۱۴ استان تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی، قم، گیلان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، کرمانشاه، یزد و لرستان حضور داشته‌اند.

۳ استان تهران، اصفهان و خوزستان تنها استان‌هایی بودند که در همه ادوار مسابقات نمایندگانی داشتند و ۵ تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایپا نیز تنها تیم‌هایی هستند که در همه ادوار مسابقات حضور داشته‌اند.

استقلال پر امتیاز‌ترین و بیشترین پیروزی
تیم فوتبال استقلال با حضور در هر ۱۹ دوره گذشته مسابقات و انجام ۵۸۲ بازی، با ۲۸۵ برد صاحب بیشترین پیروزی و با ۱۰۴۰ امتیاز صاحب بیشترین امتیاز در این مسابقات است. بعد از آبی پوشان تهران، پرسپولیس با همان تعداد بازی و ۲۷۵ پیروزی دومین تیم پر برد و با ۱۰۰۸ امتیاز دومین تیم پر امتیاز مسابقات است. استقلال و پرسپولیس تنها تیم‌هایی هستند که جمع امتیازات شان از عدد ۱۰۰۰ گذشته و نزدیک‌ترین تیم به این دو، سپاهان با ۹۶۰ امتیاز است.

استقلال و بهترین خط حمله و دفاع
آبی پوشان در همه ۱۹ دوره گذشته مسابقات لیگ برتر جمعاً ۸۶۸ گل به ثمر رسانده‌اند که این بیشترین تعداد گلی است که یک تیم در همه ادوار گذشته مسابقات زده است تا آن‌ها دارای بهترین خط حمله در تاریخ لیگ برتر باشند.

سپاهان با ۸۲۶ و پرسپولیس با ۸۲۳ گل زده به عنوان دومین و سومین خط حمله برتر مسابقات در تعقیب آبی پوشان هستند و نزدیک‌ترین تیم به این ۳ تیم، ذوب آهن با ۷۰۳ گل است.

آبی پوشان همچنین عنوان بهترین خط دفاعی در تمام ادوار لیگ برتر را هم در اختیار دارند. این تیم نه تنها رکورد کمترین گل خورده در یک فصل با تنها ۱۳ گل در ۳۰ بازی را در اختیار دارد، بلکه با دریافت ۵۳۶ گل در ۵۸۲ بازی و ثبت آمار هر ۹۷ دقیقه یک گل، بهترین عملکرد را در فاز دفاعی داشتند.

پرسپولیس با ۵۵۱ گل خورده در ۵۸۲ بازی و ثبت آمار هر ۹۵ دقیقه یک گل خورده در تعقیب استقلال است و سپاهان نیز با ۵۵۶ گل خورده در ۵۸۲ بازی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.



پرسپولیس با بیشترین قهرمانی
تیم فوتبال پرسپولیس با ۶ قهرمانی در این مسابقات بیشترین تعداد قهرمانی را دارد و سپاهان با ۵، استقلال با ۳، فولاد با ۲، پاس، سایپا و استقلال خوزستان هر کدام با یک قهرمانی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند.

بیشترین نایب قهرمانی
تیم فوتبال استقلال با ۵ نایب قهرمانی بیشترین عنوان نایب قهرمانی را در لیگ برتر در اختیار دارد و ذوب آهن با ۴ و تراکتور با ۳ نایب قهرمانی در تعقیب این تیم هستند. پرسپولیس، سپاهان و پاس نیز هر کدام ۲ بار عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین عنوان سومی
آبی پوشان در کسب عنوان سوم هم رکورددار هستند. آن‌ها جمعاً ۶ بار در جایگاه سوم این مسابقات قرار دارند و نزدیک‌ترین تیم به آن‌ها فولاد با ۳ مقام سومی است. پرسپولیس رکورددار کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات هم تاکنون ۲ بار به عنوان سومی این رقابت‌ها دست یافته است.

کمترین فصل حضور
۶ تیم تاکنون تنها یک فصل در این مسابقات حضور داشته‌اند و بعد از صعود به لیگ برتر، بلافاصله به لیگ یک بازگشته‌اند. آلومینیوم هرمزگان، پیام خراسان، مس سرچشمه، شیرین فراز کرمانشاه، شهید قندی یزد و گهر درود این ۶ تیم هستند. گهر درود به همراه شیرین فراز کرمانشاه با تنها ۳ پیروزی، کمترین تعداد پیروزی در بین ۴۰ تیمی که حضور در بالاترین سطح مسابقات ایران را تجربه کرده‌اند را دارا می‌باشند.



خودرو سازان و رکورد شکست
تیم فوتبال سایپا یکی از ۵ تیمی است که در همه ادوار مسابقات حضور داشته و مجموعاً ۵۸۲ بار به میدان رفته است. این تیم تهرانی ۱۹۵ بار شکست را تحمل کرده که این بیشترین تعداد شکست ثبت شده توسط یک تیم در همه ادوار لیگ برتر است. بعد از نارنجی پوشان تهران، دیگر تیم خودرو ساز یعنی پیکان در حالی که در ۱۵ دوره مسابقات حضور داشته و ۴۵۸ بار به میدان رفته، ۱۸۹ شکست تحمل کرده است. ملوان انزلی هم با ۱۴ دوره حضور در لیگ برتر و انجام ۴۳۶ بازی و تحمل ۱۷۰ شکست، سومین تیم پر شکست در ادوار مسابقات لیگ برتر است.

تازه وارد‌ها
بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز شاهد حضور دو تیم جدید است که قرار است برای اولین بار در تاریخ این مسابقات حضور داشته باشند. آلومینیوم اراک و مس رفسنجان که به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر راه یافته‌اند، در لیگ بیستم برای اولین بار در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور خواهند داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار