کد خبر: 1025755
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
در پاسخ به اهانت وقیحانه به نبی مکرم اسلام (ص) انجام شد
سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در پاسخ به اهانت بی‌شرمانۀ نشریۀ فرانسوی و رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت رسول اکرم (ص)، از تک نسخۀ نفیس خطی «الخصائص‌والمفاخر» در وصف نبی مکرم اسلام (ص) رونمایی کرد.

 در آستانۀ میلاد پیامبر اسلام(ص) و در پاسخ به حرکت بی شرمانۀ نشریۀ فرانسوی در اهانت به پیامبر اعظم(ص) و حمایت دولت فرانسه از این رفتار وقیحانه، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از تک نسخۀ خطی نفیس «الخصائص‌والمفاخر» اثر جمال‌الدین یوسف‌بن‌محمدالسرمری، از علمای قرن 8 هجری و به کتابت قرن نهم هجری قمری رونمایی کرد. کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی آستان قدس رضوی در خصوص این نسخه بیان کرد: این نسخه ارزشمند، فضایل، مناقب، خصایص و معجزات حضرت رسول اکرم(ص) را در برگرفته و در کشور منحصربه فرد و تک نسخه است. وی افزود: یکی از محققان برجستۀ مصری در سال 2015 بر اساس این نسخه، کار تصحیح اثر را به انجام رساند که پس از آن در مصر به چاپ رسید. سیدرضا صداقت‌حسینی اضافه کرد: این اثر به زبان عربی است و در صفر 891 هجری قمری در 75 برگ به خط نسخ 27سطری به دست موسی‌بن‌هارون جیانی کتابت شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستا قدس رضوی در این مراسم که در موزۀ قرآن و نفایس آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، بی احترامی به همۀ انبیاء الهی را کاری نکوهیده خواند و گفت: احترام به ساحت اقدس نبوی، احترام به عقلانیت، مهربانی، فرهنگ و تمدن است. وی با بیان اینکه احترام به مقدسات همه انسان‌ها به ویژه پیامبران الهی بر همگان واجب است، خاطرنشان کرد: هرگونه اسائه ادب به محضر هریک از پیامبران الهی ناشی از بی خردی و جهالتی است که امروز در جهان مدرن مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی با اشاره به آیۀ 107 سورۀ انبیا (و ما أرسلناکَ إلا رَحمه للعالمین) افزود: پیامبر اعظم(ص) شخصیتی آسمانی و پیامبری الهی است که متعلق به همه بشریت است.  وی ادامه داد: پیام اصلی همه انبیاء الهی، صلح، مهربانی، خرد، تعقل و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی در سایۀ اعتقاد به خالق هستی است و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم(ص)، اسائۀ ادب به سایر پیامبران الهی نیز هست.

حسینی اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) را با عنوان آزادی بیان، مغایر با آزادی بیان دانست و اظهار داشت: چگونه می‌شود که در کشوری که معتقد به آزادی بیان است و از اهانت به پیامبر الهی حمایت می‌کند، دانشمندان و عقلا اجازۀ سوال دربارۀ مسائلی چون هولوکاست را نداشته باشند؟

وی با اشاره به آیۀ 8 از سورۀ مبارکۀ صف «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» تصریح کرد: هرچه بخواهند این نور الهی را خاموش کنند، خداوند نور خود را کامل خواهد کرد و این خورشید درخشانی است که همچنان خواهد تابید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار