کد خبر: 1025722
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
انتخاب نهایی سرمربی تیم ملی والیبال از بین دو گزینه روسی و آرژانتینی
انتخاب بین دو گزینه نهایی فدراسیون برای معرفی سرمربی جدید تیم ملی والیبال یک هفته دیگر به تعویق افتاد. در حالی که انتظار می‌رفت نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال به بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی پایان دهد، اما اعلام اسامی دانیل کاستلانی و ولادیمیر آلکنو به عنوان دو گزینه نهایی تنها خروجی این جلسه بود. قرار است فدراسیون برای سپردن سکان هدایت تیم ملی به دست یکی از این دو نفر سبک و سنگین‌های آخر را تا هفته آینده انجام دهد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همانطور که انتظار می‌رفت دو مربی مدنظر فدراسیون همان ولادیمیر آلکنو و کاستلانی هستند؛ برنامه‌های این دو نفر در کمیته فنی بررسی شده و گویا اکثر اعضا نیز روی انتخاب مربی روس اتفاق‌نظر دارند. با این حال تصمیم نهایی را داورزنی می‌گیرد و کماکان برای شناختن جانشین کولاکوویچ باید تا هفته آینده صبر کرد. بررسی اجمالی کارنامه گزینه‌های نهایی نشان می‌دهد که هر دو نفر تجربه زیادی دارند.

آلکنو که اتفاقاً بین کارشناسان داخلی طرفداران زیادی هم دارد، کار مربیگری‌اش را از فرانسه شروع کرد. چهار سال هدایت تیم والیبال دینامو مسکو را برعهده داشت و به عنوان سرمربی قهرمانی‌های زیادی از جمله قهرمانی اروپا را با تیم زنیت به دست آورد. نکته حائز اهمیت در کارنامه او حضور درخشان در سه المپیک ۲۰۰۸ (مدال برنز)، المپیک ۲۰۱۲ (مدال طلا) و المپیک ریو (مقام چهارم) به عنوان سرمربی تیم ملی روسیه است. آلکنو در حال حاضر سرمربی زنیت کازان است و نظم، انضباط و رعایت دیسیپلین ورزشی از جمله خصوصیات مربیگری مرد ۵۳ ساله محسوب می‌شود. آلکنو سابقه کار کردن با سعید معروف، ملی‌پوش کشورمان را نیز در کارنامه دارد. دانیل کاستلانی همان مربی آرژانتینی است که تیم ملی لهستان را به عنوان قهرمانی اروپا رساند (سال ۲۰۰۹) و هدایت تیم‌های ملی آرژانتین و فنلاند را نیز برعهده داشته است. منتها کاستلانی بیشتر موفقیت‌هایش را در رده باشگاهی کسب کرده و در لیگ‌های لهستان، آرژانتین، بلژیک، برزیل و ترکیه عناوین قهرمانی به دست آورده و فعلاً هم سرمربی تیم اولشتین لهستان است.

رئیس فدراسیون والیبال نتایج جلسات کمیته فنی و اتاق فکر را مثبت ارزیابی کرد. محمدرضا داورزنی در تازه‌ترین اظهاراتش قول انتخاب سرمربی تیم ملی تا هفته آینده را داده است: «جلسه خوبی در کمیته فنی برگزار شد. از بین پنج گزینه مطرح دنیا در والیبال در نهایت به سه گزینه از روسیه، ایتالیا و آرژانتین رسیدیم. مربیان روس و آرژانتین برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه دادند، اما مربی ایتالیایی به دلیل مخالفت باشگاهش برنامه‌ای ارسال نکرد. در این جلسه برنامه دو مربی روس و آرژانتین مطرح شد و هر دو برنامه نیز مورد تأیید اعضای کمیته فنی قرار گرفت. اعضای کمیته از ریز برنامه‌های هر دو مربی آگاه شدند. قرار است مذاکرات خود با مربی روس و آرژانتین ادامه دهیم و شرایط و بحث مالی مناسب را نیز در نظر بگیریم و با حفظ منافع و رسیدن به خواست و اهدافمان مذاکرات را نهایی کنیم. با نظر کمیته فنی، فدراسیون مذاکرات خود را تا تنظیم قرارداد ادامه خواهد داد. اولویت‌ها مشخص شده و بر مبنای آن پیش خواهیم رفت. کمیته این اجازه را به فدراسیون داده تا با فراغ بال بیشتر مذاکرات را ادامه دهد. حداکثر تا هفته آینده مذاکرات قراردادی را پیش خواهیم برد و ظرف هشت تا ۱۰ روز آینده قرارداد نهایی را امضا خواهیم کرد. قرارداد مناسب با آن چیزی که فدراسیون مدنظر دارد، اعم از اصل مبلغ قرارداد به همراه پاداش در صورت رسیدن به هدف تنظیم خواهد شد. امیدوارم تا هفته آینده قرارداد را با یکی از دو گزینه امضا کنیم تا کار خود را آغاز کند.» به گفته داورزنی سرمربی جدید خیلی زود کارش را آغاز خواهد کرد: «سرمربی تیم ملی از زمان عقد قرارداد، بازیکنان را زیر نظر می‌گیرد و بررسی حریفانمان در المپیک را آغاز خواهد کرد، اما حضور فیزیکی سرمربی از اول فروردین‌ماه سال آینده امکانپذیر است. تلاشمان بر این است در پایان لیگ برتر بازیکنان داخلی و در پایان لیگ اروپا لژیونر‌ها را به اردو فراخوانیم و اردو‌های ملی را قبل از لیگ ملت‌ها برگزار کنیم و پس از پایان لیگ ملت‌ها نیز با آمادگی بهتری برای شرکت در المپیک آماده شویم.»

محمود افشاردوست یکی از اعضای کمیته فنی است که در جلسه اخیر این کمیته حضور داشته است. افشاردوست در گفتگو با مهر انتخاب آلکنو را محتمل خواند: «کاستلانی برنامه‌ای به نسبت تشریحی و کلی ارائه داده و آلکنو برنامه پیشنهادی خود را جزئی‌تر ارسال کرده است. آلکنو حتی برنامه چهار ماهه آماده‌سازی تیم ملی را هم ارسال کرده است و با توجه به اشرافی که به بازیکنان ایرانی دارد، نشان داده والیبال ایران را می‌شناسد. با توجه به رزومه آلکنو و قهرمانی المپیک، حضور او در نیمکت تیم ملی را در مقایسه با کاستلانی محتمل‌تر می‌دانم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار