کد خبر: 1025714
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک ضمن تأکید بر برنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: در ۱۳ آبان دو سال پیش، دولت امریکا تحریم‌های جامعی، چون فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی‌سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران و تحریم هرگونه مبادله بین مؤسسات مالی بین‌المللی با بانک مرکزی ایران یا مؤسسات مالی ایرانی را با هدف فروپاشی اقتصاد ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد. وی گفت: در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین امریکا و به‌رغم فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه که بخشی از آن هم بی‌تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره‌گر جدال دو جناح داخلی امریکا علیه یکدیگر است.

به گفته همتی، بانک مرکزی هم روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارد، ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبودی جدی در نیاز‌های اساسی مردم ایجاد شود. رئیس کل بانک مرکزی افزود: انصاف نیست برخی ناهماهنگی‌های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی غیرواقع و تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا به حساب بانک مرکزی گذاشته شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از توقعات و فشار‌های بی‌موردی که برخی زیاده‌خواهان دارند و تلاش کسانی که به‌طور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکید بر برنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار